ویژه‌ی سئوکاران ویژه‌ی طراحان وبسایت

بهترین افزونه های وردپرسی برای افزایش سرعت وبسایت

افزونه ی افزایش سرعت سایت

سرعت وبسایت یکی از مهم ترین نکاتی است که برای بهبود تجربه ی کاربری باید در نظر گرفته شود. هرچقدر طراحی سایت شما زیبا و اصولی باشد، اگر سرعت آن مناسب نباشد و کاربر نتواند به راحتی و در زمان کم بین صفحات جا به جا شود، ممکن است به سرعت وبسایت را ترک کند. اگر وبسایت شما سئو شود و به رتبه های برتر گوگل برسد، اما سرعت مناسبی نداشته باشد، کاربر منتظر باز شدن نمانده و به سراغ لینک بعدی می رود. حتی گوگل در ژوئن ۲۰۲۱ با معرفی و تاکید بر Core web vitals از اهمیت سرعت و ثبات صفحات وب برای نتیجه گرفتن در نتایج سخن گفت. برای افزایش سرعت وبسایت کارهای زیادی باید انجام دهید. قبلا در مقاله ی دلایل کندی وبسایت، به نباید هایی که باعث کاهش سرعت می شود پرداخته ایم. در این مقاله قصد داریم افزونه هایی را برای افزایش سرعت وردپرس معرفی کنیم. افزونه های افزایش سرعت وبسایت جزء افزونه های ضروری وردپرس هستند که حتما باید در انتخاب آن ها دقت کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله با کاروو وبز همراه باشید.

مهم ترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس:

با توجه به همه گیر بودن وبسایت های وردپرسی و محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا، معمولا برای هر مشکلی افزونه های متعددی می توان یافت. برای بهبود سرعت نیز افزونه های بسیار زیادی در مخزن وردپرس موجود است. اما در این مقاله قصد داریم به ۳ افزونه ی فوق کاربردی و مهم اشاره کنیم. اگر قصد دارید با نصب یک افزونه، سرعت وبسایت خود را بهینه کنید، قطعا انتخاب یکی از این ۳ افزونه بهترین انتخاب است.

۱- افزونه ی wp-Rocket:

افزونه ی wp-rocket
افزونه ی wp-rocket

افزونه ی wp rocket بهترین افزونه ای است که برای افزایش سرعت وبسایت های وردپرسی معرفی شده است. کار با راکت بسیار راحت بوده و نیاز به انجام تنظیمات خاصی ندارد. این افزونه سازگاری کاملی با cdn و سیستم cloudflare دارد و با نصب آن سرعت وبسایت شما به صورت چشمگیری بهینه می شود. تنها مشکل افزونه ی راکت غیر رایگان بودن آن است. برای استفاده از wp-rocket حتما باید نسخه ی پریمیوم آن را خریداری و نصب کنید. از جمله امکانات افزونه ی راکت عبارت است از:

  • بهینه سازی تصاویر و تنظیمات پیش بارگذاری
  • سازگار با CDN
  • ادغام فایل های کوچک Js و css در فایل بزرگتر
  • رابط کاربری ساده
  • کاملا هوشمند برای درک ویرایش مطلب
  • کاملا هوشمند برای درک صفحه های ووکامرس
  • Gzip به صورت خودکار فعال می‌شود.

2- افزونه ی لایت اسپید کش:

شرکت لایت اسپید ارائه دهنده ی وب سرور های لایت اسپید است. این شرکت افزونه ی Lite Speed Cache را برای بهبود سرعت وبسایت های وردپرسی ارائه داده است. اگر هاست شما از نوع لایت اسپید است، بهترین بازخورد را از این افزونه می گیرید. افزونه ی لایت اسپید کش بیش از 4 میلیون نصب در مخزن وردپرس دارد و امکانات آن کاملا رایگان است. خلاصه ای از امکانات لایت اسپید کش عبارت است از:

  • سازگاری کامل و حرفه‌ای با وب سرورهای لایت اسپید
  • قابلیت فشرده سازی قوی کد‌های css، html و جاواسکریپت
  • رابط کاربری آسان اما حرفه‌ای
  • امکان بارگذاری تنبل تصاویر (lazy loading)
  • پشتیبانی از وردپرس شبکه
  • انطباق عالی با Cloudflare CDN
  • بهینه سازی اختصاصی تصاویر با دو روش Lossy و Lossless
  • قابلیت افزایش سرعت پردازش کدهای php سایت
  • قابلیت پشتیبانی از فرمت های مختلف تصویر از جمله WebP
  • امکان درون ریزی و برون بری پیکربندی‌ها و تنظیمات
  • دارای CDN اختصاصی و رایگان cloud CDN))

نکته ی مهم این است که حتما هاست شما از نوع لایت اسپید باشد. برای این کار در پیشخوان وردپرس به قسمت ابزار ها و سپس سلامت سایت مراجعه کنید. سپس در قسمت اطلاعات تب سرور را انتخاب کنید. در صورتی که در مقابل سرور وب، litespeed نوشته شده باشد، بهترین افزونه ی افزایش سرعت برای وبسایت شما، این افزونه است.

چک کردن سرور وب
چک کردن سرور وب

۳- افزونه ی wp fastest cache :

یکی دیگر از افزونه های بسیار عالی و رایگان برای افزایش سرعت وبسایت، افزونه ی wp fastest cache است. این افزونه در مخزن وردپرس موجود بوده و بسیاری از امکانات مورد نیاز برای بهبود سرعت وبسایت را دارد. اگر هاست شما لایت اسپید نیست و نمی خواهید برای خرید افزونه نیز هزینه کنید، بهترین انتخاب، افزونه ی wp fastest cache است. کار با افزونه بسیار راحت بوده و می توانید آن را از مخرن وردپرس نصب و فعالسازی کنید.

جمع بندی:

سرعت وبسایت یکی از نکات مهمی است که باید به آن دقت کنید. برای بهبود سرعت باید نکات زیادی را رعایت کنید. مانند انتخاب درست هاست، دقت در طراحی، فعالسازی cdn و غیره. افزونه های وردپرس نیز در این زمینه می توانند به شما در بهبود سرعت وبسایت وردپرسی خود کمک شایانی کنند. در این مقاله ۳ افزونه ی مهم و کاربردی برای بهبود سرعت وبسایت را به شما معرفی کردیم. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. کاروو وبز با سالها سابقه در زمینه ی طراحی سایت در اصفهان و شهر های دیگر، تجربه ی بسیار زیادی در زمینه ی طراحی وبسایت و سئو دارد. اگر قصد یادگیری اصولی طراحی سایت را دارید، آموزش طراحی سایت با وردپرس کاروو وبز را از دست ندهید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button