ویژه‌ی طراحان وبسایت

انواع درگاه پرداخت اینترنتی و نحوه‌ی دریافت آن

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

یکی از ملزومات هر وبسایت فروشگاهی، درگاه پرداخت اینترنتی است. در واقع هر شخصی بعد از طراحی وبسایت فروشگاهی خود، نیاز به پلتفرمی برای دریافت هزینه ی محصول خود دارد. حال میخواهد آن محصول فیزیکی باشد و یا دیجیتال! درگاه های پرداخت اینترنتی وظیفه ی دریافت وجه محصول را دارند. در این مقاله می خواهیم به معرفی انواع درگاه های پرداخت و روش های فعالسازی آن بر روی وبسایت را معرفی کنیم.

انواع درگاه پرداخت‌های اینترنتی

درگاه‌های پرداخت اینترنتی را در حالت کلی به دو دسته‌ی درگاه پرداخت مستقیم و واسط(غیر مستقیم)، تقسیم کرد. هریک از این درگاه‌های پرداخت مزایا و معایبی دارد. هر کسب و کاری با توجه به سیاست‌ها و شرایطی که دارد، می‌تواند براساس این مزایا و معایب، درگاه پرداخت خود را انتخاب کند. در ادامه به بررسی این دو نوع درگاه‌ پرداخت اینترنتی می‌پردازیم.

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم:

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، درگاه پرداختی است که مستقیما به حساب شما در بانک متصل می شود. برای مثال ممکن است شما در بانک ملی حسابی داشته باشید و قصد دارید که درگاه پرداختی داشته باشید که پس از اینکه مشتری شما وجه محصول را پرداخت کرد مستقیما به حساب شما واریز شود. بنابراین باید اقداماتی را برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی بانک ملی انجام دهید. پس از آن یک کد به شما داده می شود که شما میتوانید با قرار دادن وست کردن آن بر روی وبسایت خود، آن درگاه پرداخت را فعال کنید. مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم از بانک ها کمی طولانی و زمان بر است. برای اینکار شما نیاز به داشتن مجوز های مختلفی برای کسب و کار خود دارید. همچنین حتما باید وبسایت شما دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز باشد. معمولا این مراحل بسیار زمان بر است و حدودا 3 ماه طول می شکد و دردسر های خاص خود را دارد. همچنین نصب این درگاه پرداخت ها بر روی وبسایت دردسر هایی دارد و از طریق بانک پشتیبانی مناسبی نیز ندارد.

مزایا درگاه پرداخت مستقیم عبارت است از:

  • تسویه حساب آنی
  • عدم کسر کمیسیون و هزینه در هنگام تسویه حساب

معیاب درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم را نیز در زیر می‌بینیم:

  • مراحل ثبت نام سخت و طولانی
  • نیاز به دانش فنی برای راه اندازی
  • پشتیبانی ضعیف

درگاه پرداخت اینترنتی واسط:

درگاه‌ های پرداخت اینترنتی واسط، به عنوان پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی، روال پرداخت اینترنتی کسب و کارها را انجام می دهند. درگاه های واسط به عنوان واسطی بین کسب و کارها و بانک مرکزی عمل کرده و  درگاه پرداخت واسط ارائه می‌دهند. نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی واسط خیلی راحت‌تر و سریع‌تر است. در سالهای پیش روند دریافت درگاه پرداخت واسط بسیار ساده بود و در عرض ۳۰ دقیقه می‌توانستید درگاه خود را دریافت نمایید. اما اکنون برای دریافت درگاه پرداخت نیاز به داشتن اینماد و همچنین حساب مالیاتی هستید. اما همچنان پروسه ساده بوده و تمام کارهای اینترنتی انجام می‌گیرد. به طور میانگین ۲ الی ۳ روز برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زمان لازم است.

از مزیای درگاه پرداخت اینترنتی واسط می توان به موارد زیر اشاه کرد:

  • ثبت نام و مراحل گرفتن درگاه پرداخت ساده است
  • نصب برروی سایت ساده
  • پشتیبانی بسیار خوب

و ازجمله معایب آن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تسویه‌ حساب آنی نیست
  • کسر کمیسیون بعد از تسویه حساب

مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم کمی سخت و زمان‌بر است. بنابراین در همین ابتدا پیشنهاد می کنیم، در ابتدا با استفاده از درگاه‌‌های پرداخت اینترنتی واسط، کار خود را آغاز کنید و سپس برای اخذ درگاه مستقیم اقدام نمایید.

برای دریافت درگاه مستقیم، ابتدا باید به بانکی که درآن حساب دارید مراجعه کنید. سپس بعد از پاس کردن شرایط زیر، می‌توانید درگاه پرداخت خود را دریافت کنید:

  • سایت و فروشگاه‌تان باید به‌طور کامل راه‌اندازی شده باشد
  • باید دارای شرکت ثبت‌شده و محل اقامت مشخص و قانونی باشید
  • کسب‌وکارتان باید تمام مجوزهای حقیقی و حقوقی برای فعالیت را داشته باشد
  • سایتتان حتماً باید ای‌نماد یا نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد
  • باید متعهد شوید که تمام قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی را رعایت خواهید کرد
  • نباید از نظر نظام بانکی کشور، منعی برای فعالیت داشته باشید

این مراحل ممکن است چند ماه از شما زمان بگیرد.

طریقه ی گرفتن اینماد را مطالعه کنید.

کارو وبز

مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط:

همانطور که گفته شد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، کافی است در وبسایت آن ها ثبت نام کنید. در مراحل ثبت نام اطلاعات شخصی شما اعم از کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شبا حساب و دیگر اطلاعات از شما گرفته می شود. سپس برای احراز هویت تصویر کارت ملی و تصویر شما به همراه یک تعهد نامه در وبسایت بارگذاری می‌شود. بعد از پاس کردن این مرحله و تایید از طرف پرداخت یار، باید حساب مالیاتی خود را ارائه کنید. برای کسب و کار خود در وبسایت tax.gov باید یک حساب مالیاتی تشکیل داده و تا گام ۴ پیش بروید. در مرحله‌ی آخر نیز باید اینماد وبسایت خود را دریافت کنید. پس از تایید این مراحل توسط کارشناسان، یک کد مرچنت درگاه پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد. با قرار دادن این کد در وبسایت خود، به راحتی درگاه پرداخت خود را متصل می‌کنید.

هزینه ی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط:

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. فقط  این درگاه واسط به ازای هر خرید مبلغ کمی را به عنوان کارمزد از شما کسر می کند. این کارمزد 1 درصد مبلغ دریافتی است. از این رو برای کسب و کار های نوپا، درگاه پرداخت اینترنتی واسط گزینه ی بسیار بهتری است.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی:

در ایران شرکت های زیادی درگاه پرداخت اینترنتی واسط ارائه می کنند. با توجه به اهمیت درگاه پرداخت برای کسب و کارهای اینترنتی، باید شرکت واسطی را پیدا کنید که مشخصات زیر را داشته باشد:

  • سرعت بالا در بارگذاری و هدایت مخاطب
  • ارائهٔ راهنمایی لازم برای نصب
  • امنیت بالا
  • به‌روزرسانی دائمی برای رفع باگ‌ها
  • اطلاع‌رسانی مشکلات احتمالی به کاربران
  • پشتیبانی تمام‌وقت

در ادامه ۳ تا از بهترین درگاه پرداخت های اینترنتی که این مشخصات را دارند، معرفی می‌کنیم.

۱- زرین پال

زرین پال یکی از بهترین و معروفترین شرکت‌‌های ارائه دهنده‌ی درگاه پرداخت اینترنتی واسطه است. مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از زرین پال بسیار ساده و سریع است. همچنین پشتیبانی بسیار خوبی نیز توسط این شرکت ارائه می‌شود. زرین پال در ۱ ماه اول، از شما هیچ کارمزدی نمیگیرد. پس از ۱ ماه نیز فقط ۱ درصد کمیسیون تا سقف ۳ هزار تومان پرداخت خواهید کرد. خدمات دیگر زرین پال، این شرکت را بسیار محبوب کرده است. داشتن اپلیکیشن برای انجام فعالیت‌ها و همچنین زرین لینک برای کاربران شبکه های اجتماعی! در زرین لینک شما برای هر محصول یک قیمت و لینک اختصاص می‌دهید و سپس برای مشتری ارسال می‌کنید. او نیز به راحتی آن را پرداخت می‌کند. زرین لینک بدرد پیج‌های کاری اینستاگرامی میخورد.

۲- پی پینگ

این شرکت بصورت متفاوت تری خدمات خود را ارائه می‌دهد. شما برای استفاده از امکانات بیشتر باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. اما امکان استفادهع از پنل رایگان با امکانات کمتر نیز وجود دارد. یکی از جذابیت‌های پی پینگ ساخت درگاه پرداخت با لوگو نام کسب و کارتان است. اما رایگان نبودن همه‌ی امکانات و کارمزد بالا، از جمله معایب این درگاه پرداخت است.

۳- نکست پی

نکست پی بدلیل کارمزد بسیار پایینی که دارد معروف شده است. بسیاری از امکانات دیگر درگاه پرداخت ها را نیز در نکست پی می‌توانید بیابید. اما به گفته‌ی کاربران، این درگاه پرداخت پشتیبانی ضعیفی دارد.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button