هاست و دامنه وبسایت

بسیاری از مردم با مفهوم هاست و دامنه آشنایی ندارند و در ابتدا از ما سوال می کنند که هاست چیست؟ دامنه چیست؟ بنابراین تصمیم گرفتیم در یک مقاله ی جدا گانه به توضیح این دو مفهوم بپردازیم.

هاست چیست؟

هاست (Host) به معنای میزبان است. در راه اندازی سایت، در واقع هاست فضایی است که وب سایت شما را میزبانی می کند. با یک مثال اگر توضیح بدهیم شاید بهتر باشد. شما برای راه اندازی یک کسب و کار در دنیای واقعی، نیاز به یک مکان دارید تا محصول و یا خدمات خود را در آن ارائه کنید. مغازه و یا شرکت شما در واقع از کسب و کار شما میزبانی می کند. وب سایت نیز فروشگاه غیر حضوری شماست که توسط یک فضای ابری در اینترنت میزبانی می شود. 

مشخصات هاست یک وب سایت:

هاست تاثیر بسیار زیادی در سرعت وب سایت شما دارد. بستگی به کسب و کار شما و نوع مطالبی که قرار است در وبسایت قرار دهید و تعداد افرادی که در روز به وب سایت شما سر میزنند، هاست انتخاب می شود. در صورتی که ترافیک و حجم هاست به درستی انتخاب نگردد، احتمال اینکه وب سایت شما سرعت بالایی نداشته باشد، زیاد است. کاروو وبز، بعد از مصاحبه اولیه و آشنایی با کسب و کار شما، قبل از طراحی سایت، هاست مناسب را برای وب سایت شما انتخاب می کند. 

دامنه ی وبسایت چیست؟

فضای ابری که شما در فضای اینترنت جهانی کرایه می کنید، دارای یک آدرس است. این آدرس به صورت شماره به آن اختصاص داده شده است که به آن آی پی گفته می شود. در واقع حکم پلاک مغازه شما را دارد:) . برای اینکه این آدرس دهی راحت تر باشد و به راحتی به ذهن سپرده شود، یک آدرس معقول برای آن تنظیم می کنند. همان آدرس هایی که زیاد شنیده اید. برای مثال www.karoowebz.com آدرس دامنه ی شرکت ما می باشد. 

قسمتهای دامنه برای وبسایت:

دامنه ی وبسایت شناسه ی وبسایت شماست. برای انتخاب آن حتما وقت زیادی بگذارید. زیرا تاثیر زیادی در برندینگ و فروش شما دارد. www که برای همه ی دامنه ها یکسان و مخفف World Wide Web می باشد. قسمت وسط برای مثال karoowebz نام برند شما است. در ادامه میتوانید مدار های متفاوتی را انتخاب کنید که هرکدام بیانگر موضوعی است. برای وبسایت های کس و کار های ایران .com   و .ir  مرسوم است. 

هدایای کاروو وِبز:

بعد از سفارش وب سایت به کاروو وِبز، شما نیاز نیست که هزینه ای بابت هاست و دامنه پرداخت کنید. هاست مناسب کسب و کار شما و دامنه ی انتخابی شما، هدیه ی کاروو وِبز به شماست. 

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button