ویژه‌ی مدیران

نقشه ی راه بیزینس ها در اینترنت در سال 1402 | کاروو وبز

نقشه ی راه بیزینس ها در اینترنت در سال 1402

سال 1401 روزهای پایانی خود را سپری می کند. سالی که پر از اتفاق برای کسب و کارها بود و بخصوص مشاغل اینترنتی که روزهای پر التهابی را تجربه کردند. با شروع فیلترینگ در میانه ی سال 1401، کسب و کارهای زیادی از ادامه دادن در این فضا نا امید شدند و تصمیم گرفتند پایان فعالیت خود را اعلام کنند. اما رفته رفته مردم به این محدودیت ها عادت کردند و بسیاری از کسب و کارها فعایت خود را از سر گرفتند. با رسیدن به پایان سال اغلب افراد این سوال را در ذهن خود زمزمه می کنند که در سال آینده، وضعیت کسب و کار ها در بستر اینترنت به چه شکل می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق این سوال بپردازیم.

آینده ی کسب و کار های اینترنتی در سال 1402:

همانطور که گفته شد تقریبا وضعیت کسب و کار ها در فضای اینترنت به حالت قبل برگشت و بسیاری از مردم همچنان ترجیح می دهند برای خرید های خود از این فضا استفاده کنند. اپیدمی کرونا تاثیر زیادی بر روی عادات خرید مردم داشت. همچنان افراد زیادی هستند که برای خواندن خبرها، دیدن آموزش و خرید، گوشی خود را برداشته و به شبکه های اجتماعی و یا گوگل مراجعه می کنند. اما وقتی صاحب کسب و کارباشید و قرار باشد از فضای مجازی کسب درآمد کنید، باید آنالیز دقیق تری داشته باشید. اینجا این سوال پیش می آید که مردم بیشتر از کدام پلتفرم استفاده می کنند. این سوال از آنجا حائز اهمیت است که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید برنامه ریزی کنید که تمرکز، هزینه و وقت خود را بیشتر به کدامیک از کانالهای فروش اختصاص دهید. طبیعتا برکسی پوشیده نیست که اگر قرار است از فضای اینترنت کسب درآمد کنید، باید به همه ی کانال های فروش خود توجه داشته باشید. اما توجه ویژه تر بر روی کدام پلتفرم باشد؟

دیجیتال مارکتینگ

پلتفرم های مهم برای کسب و کارهای اینترنتی

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، چه شبکه ها و کانال های فروش اینترنتی را میشناسید؟ بیایید یک مروری باهم داشته باشیم. یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام است که تقریبا همه ی مشاغل و کسب و کار ها، از کوچک و بزرگ در آن یک صفحه تشکیل داده اند. یکی دیگر از این کانالهای فروش، تلگرام است که قبلا محبوبیت زیادی داشت و جدیدا نیز مورد استقبال قرار گرفته است. وبسایت گزینه ی دیگریست که انتخاب بسیاری از مدیران کسب و کار است. لینکدین، توییتر و یوتیوب نیز از دیگر کانالهای فروشیست که باید در فضای دیجیتال مارکتینگ به آن ها توجه داشته باشید.

به کدام پلتفرم باید توجه ویژه ای داشته باشیم؟

همانطور که گفته شد، سوال بسیاری از افراد و مدیران کسب و کار این است که بر روی کدام پلتفرم حساب ویژه تری باز کنیم. بخصوص کسب و کارهای کوچک تر که بودجه ی محدودتری برای فعالیت در فضای مجازی دارند و اصطلاحا در این فضا تازه کار هستند. بسیاری از کارشناسان معتقدند، باید به کانال تلگرام وبسایت خود توجه ویژه ای داشته باشیم. ما برای بررسی این موضوع به سراغ گوگل ترندز رفتیم.

مقایسه تلگرام و اینستاگرام

در نمودار بالا مشاهده میکنید که در هفته ی ابتدایی مهرماه، سرچ اینستاگرام و آموزش اینستاگرام به شدت کاهش یافته و سرچ تلگرام افزایش نسبی داشته است. اما در نهایت هر دو به یک اندازه مورد توجه افراد بوده است. بنابراین نمی توان گفت که کدامیک برتری بیشتری دارد. اما آنچه از بررسی های میدانی مشخص است، فعالیت در هر دو کانال تلگرام و اینستاگرام باید وجود داشته باشد. اما تیم کاروو وبز بررسی دقیق تری نیز انجام داده است.

بررسی دقیق تر کانال های فروش اینترنتی:

تیم کاروو وبز برای کشف علاقه و اعتماد مردم به هریک از کانال های فروش اینترنتی، تحقیق متفاوت تری انجام داده است. بنابراین به این سوال پاسخ دهیم: اگر مردم قصد داشته باشند در اینستاگرام فعالیت کنند، چه چیزی را بیشتر سرچ می کنند؟ قطعا آموزش اینستاگرام اولین چیزی است که به فکر ما می رسد. اگر قصد راه اندازی وبسایت برای کسب و کار خود را داشته باشند نیز کلمه ی طراحی سایت را سرچ خواهد کرد. پس بیایید وضعیت این دو کلمه را در گوگل ترندز بررسی کنیم.

همانطور که در نمودار مشخص است، مجددا در هفته ی اول مهرماه، مردم کمتر به دنبال آموزش دیدن اینستاگرام بوده اند. اما طراحی سایت بدون اینکه عکس العملی نسبت به فیلترینگ داشته باشد، روند خود را حفظ کرده است. بنابراین همچنان وبسایت یکی از کانال های مورد اعتماد بسیاری از صاحبان کسب و کار است. این نتایج تقریبا به ما این مسئله را می رساند که در ادامه باید به کدامیک از کانالهای فروش خود توجه ویژه تری داشته باشیم. البته دلایل نیاز کسب و کارها به وبسایت بسیار زیاد است که بر هیچ کس پوشیده نیست.

نتیجه گیری :

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، شرایط به وجود آمده در کشور یک بار دیگر به صاحبان کسب و کار نکات ویژه ای را گوش زد کرده است. آنچه مشخص است توجه به همه ی کانال های فروش اینترنتی است. اما اگر قرار است برنامه ریزی هزینه و زمان انجام دهیم، باید سهم ویژه ای را برای راه اندازی و بهبود وبسایت کسب و کار خود داشته باشیم. اگر قصد دارید یک کسب و کاری را آغاز کنید، آموزش طراحی سایت و سئو یکی از مشاغل پر درآمد رد سال آینده است که نیاز به سرمایه ای برای شروع ندارد. اگر صاحب شغل هستید و قصد دارید کسب و کار خود را رونق دهید، حتما به راه اندازی و بهینه کردن وبسایت خود توجه ویژه ای کنید. کاروو وبز با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت در اصفهان و سئو وبسایت، از صفر تا صد کنار شماست.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button