روش های کسب درآمد از اینترنت

هر فردآگاهی برای پیدا کردن مسیر شغلی و راه های کسب درآمد، ابتدا شرایط جامعه ای که درآن زندگی میکند را باید بررسی کند. در غیر این صورت فرصت های زیادی را از دست خواهد داد و از روند سریع پیشرفت جا میماند. در دنیای امروز اینترنت به تمام قسمت های زندگی انسان ها وارد شده  و تقریبا تمام کارهای ما با اینترنت انجام میشود. حتی تمام مشاغل سنتی هم به ساخت شعبه های اینترنتی خود روی آورده اند. پس چرا شما از این شرایط جذاب استفاده نکنید؟ کسب درآمد از اینترنت موضوعی است که هر چه زود تر باید برای آن اقدام کنید. 

فواید کسب درآمد از اینترنت :

1- کسب و کار اینترنتی  شما را به مشتریان یک محله یا یک شهر محدود نمیکند.

2- شغل اینترنتی نیاز به سرمایه هنگفت برای شروع  ندارد.

3-  شما را یک جا نشین نکرده وبرای کار به مکانی خاص محدود نمیکند. 

4- شما را شناخته تر می کند و از رقیبانتان چند پله جدا می کند. 

به نظر شما کسب درآمد از اینترنت چه مزایای دیگری می تواند داشته باشد؟ 

شروع کسب درآمد از اینترنت

برای کسب درامد از اینترنت از کجا باید شروع کرد؟

اولین قدم برای شروع، داشتن یک لپ تاب و مویابلی است که به اینترنت متصل باشد و ذهنیت درستی که مطمئن باشید این مسیر شما را به موفقیت می رساند. در صورتی که ذهنیت درستی نداشته باشید برای آن تلاش نخواهید کرد، این مسیر نیازمند تلاش زیادی است. دومین قدم خواندن این مقاله تا انتهای آن است که بتوانید اطلاعات ابتدایی و کلی را در این زمینه بدست آورید. سومین قدم انتخاب تخصص مورد علاقه تان میباشد. این مرحله به جستجو و دقت فراوانی نیاز دارد. باید حرفه ای که انتخاب می کنید، چه فروش محصول باشد چه خدمات، نیاز بازار باشد. صرفا علاقه داشتن ملاک نیست.  قدم بعدی آموزش دیدن در زمینه های مختلف است. شما هم در حرفه ای که انتخاب کرده اید باید آموزش ببینید و هم در زمینه های بازاریابی اینترنتی(دیجیتال مارکتینگ). قدم آخر تبدیل کردن این آموزش ها به اقدام و فعالیت است تا بتوانید از مهارت هایی که بدست آورده اید،کسب درآمد کنید.

بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت:

در مراجع مختلف روش های متفاوتی برای کسب درآمد از اینترنت مطرح شده است. حقیقت هم همین است. شما اگر اراده کنید تا با فعالیت در اینترنت و فضای مجازی به درآ»د برسید، روش های بیشماری وجود دارد. در این مقاله قصد داریم این روش ها را محدودتر کنیم تا شما بتوانید انتخاب درست تر و دقیق تری داشته باشدی. در ادامه بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت را با یکدیگر بررسی می کنیم. 

1- ساخت پیج کاری در شبکه های اجتماعی:

شما میتوانید با زدن یک پیج در شبکه های اجتماعی از راه های مختلف درآمد داشته باشید.  تنها کاری که باید انجام دهید این است که در زمینه اصول درامد زایی اینترنتی  آموزش کامل ببینید.  باید آموز ببینید که چطور با استفاده از محتوا مخاطب جدید جذب کنید. سپس به بررسی روش های بازاریابی اینترنتی بپردازید تا بتوانید مخاطب های جذب شده را به مشتری تبدیل کنید. اگر کمی خلاقیت داشته باشید، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و غیره می توانند در برند شدن و افزایش فروش شما بسیار موثر باشند. بعد از اینکه با یکی از شبکه های اجتماعی شروع کردید و به درآمد رسیدید سعی کنید کانال های فروش خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر افزایش دهید. 

فروش محصولات در شبکه های اجتماعی :

شما میتوانید از طریق پیج های کاری خود در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی با چند روش به درآمدزایی برسید. مثلا در صفحه خود میتوانید محصولاتی را که به صورت عمده خریداری کرده اید یا با هنر خودتان درست کرده اید را، با تولید محتوای جذاب و بازاریابی اصولی به فروش برسانید. اگر سرمایه ی اولیه برای خرید محصول ندارید، میتوانید با عمده فروشان صحبت کنید، تا با تولید محتوا از محصولات آن ها، ابتدا در پیج خود سفارش گرفته، سپس محصول را از آن ها تهیه کنید و به فروش برسانید. 

ادمین شوید:

اگر آموزش جامعی در زمینه کار با اینستاگرام و یا دیگر شبکه های اجتماعی دیده باشید خیلی راحت میتوانید ادمین یا مدیر چند پیج فروشگاهی و شرکتی شوید. بسیاری از شرکت ها نیاز دارند تا کسی با مدیریت پیج آن ها، بصورت منظم به بازاریابی اینترنتی بپردازد. اگر خوش فکر باشید، در این زمینه شرایط شغلی زیادی فراهم است. همچنین می توانید با طراحی پست و استوری، تولید محتوای متنی و گرافیکی، بصورت دورکاری درآمد بالایی کسب کنید.

روش های دیگر کسب درآمد از شبکه های اجتماعی : 

اگر نمحصولی ندارید، یا علاقه ای به فروش محصول ندارید با روش های دیگر میتوانید از شبکه های اجتماعی درآمد کسب کنید. اگر اطلاعات عمومی بالایی دارید و یا در زمینه ای تخصصی دارید، میتوانید با تولید محتوای مفید در آن زمینه مخاطبان هدف خود را جذب کنید. بعد از مدتی که به تعداد دنبال کننده ی مناسب رسیدید، میتوانید با گرفتن تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف، درآمد بالایی بدست آورید. بسیاری از افراد این آموزش ها را با سبک زندگی خود تلفیق می کنند. اصلاحا به این افراد بلاگر می گویند. بلاگر کسی است که با تولید محتوای متنی، گرافیکی و ویدئویی از موضوعی، در شبکه های اجتماعی فعالیت می کند. درآمد بلاگر ها از تبلیغات بسیار بیشتر از پیج های عمومی است که شخص به طور مشخص در پیج حضور پیدا نمی کند. 

دیجیتال مارکتر شوید:

شما میتوانید در همه ی زمینه های بالا آموزش ببینید و در اصول درآمد زایی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ متخصص شوید. سپس با مشاوره دادن به شرکت ها و کسب و کار ها،آموزش های خود را پیاده سازی کنید. بعد از مدتی اگر در زمینه ی رشد درآمد اینترنتی دیگران موفق شوید، میتوانید مشاوره های بیشتر و با قیمت بالاتری بگیرید. اگر زرنگ باشید و رزومه ی خوبی تشکیل دهید، میتوانید آموزش های خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید. 

دیجیتال مارکتینگ

2- از طریق سایت های دیگران به درآمد برسید

شما میتوانید خدمات یا محصولات خود را در سایت های معتبر و پر مخاطبی که در ایران مطرح هستند به فروش برسانید. اگر خدماتی برای ارائه دارید در سایت های مربوط، خدمات خود را منتشر میکنید و مخاطبانی که جذب خدمات شما شده باشند با شما تماس خواهند گرفت. در واقع شما در وبسایت های مشخصی، تخصص و نمونه کارهای خود را ارائه می کنید و دیگر شرکت ها، مجموعه ها و افراد از تخصص شما با خبر شده و با شما تماس خواهند گرفت. به این کار فریلنسری می گویند. اگر هم محصولاتی برای فروش دارید، قسمتی از صفحه ی سایت های مربوط به فروش محصول را اجاره کرده و محصولات خود را در آن قسمت به فروش میرسانید.

بهترین سایت های فریلنسری در ایران:

در ایران وبسایت های زیادی وجود دارد که شما میتوانید با ارائه ی خدمات خود در آن به در آمد برسید. از معروفترین آن ها می توان به پونیشا، کارلنسر، دورکاری و دیوار اشاره کرد. 

در این وبسایت ها کارفرما ها پروژه های خود را تعریف می کنند و شما میتوانید این پروژه ها را بررسی و اگر در تخصصتان هست، برای آن ها انجام دهید. به شما توصیه می کنم حتما از قبل پروفایل خود را به خوبی بچینید و کامل تخصص های خود را توضیح دهید. حتما نمونه کارهای خود را در پروفایل خود قرار دهید. اگر نمونه کاری ندارید، برای خودتان نمونه کار تولید کنید. زیرا بسیاری از کارفرما ها بعد از درخواست شما، سری به پروفایل زده و با توجه به توضیحات و نمونه کارهایتان، در مورد تخصصتان تصمیم گیری می کنند. 
شما با تخصص فریلنسری می‌توانید به کسب درآمد دلاری نیز بپردازید. فقط کافیست مهارت‌های بین المللی کسب کنید و به دریبافت پروژه از خارج از کشور بپردازید. 

بهترین سایت های فروش محصول در ایران: 

اگر محصول دارید میتوانید غرفه هایی را در وبسیات های معروف ایجاد کنید و در آن جا بفروشید. دیجی کالا، ترب، ایمالز، باسلام، دیوار، غرفه و غیره ازجمله ی این وبسایت ها می باشند. 

کسب درآمد با وبسایت

3- از وبسایت خودتان درآمد کسب کنید:

وبسایت یک کانال فروش امن برای شما در اینترنت است. اگر به فکر ایمن کردن کسب و کار اینترنتی خود هستید حتما برای راه اندازی وبسایت کسب وکارتان اقدام کنید. وبسایت کاملا متعلق به شماست و مانند شبکه های اجتماعی اینطور نیست که شما فقط صفحه ای در آن پلتفرم داشته باشید. در شبکه های اجتماعی ممکن است پیجی که برای آن زحمت زیادی کشیده اید، کاملا بسته شود، چون قوانین آن پلتفرم را رعایت نکرده اید. بارها شاید برای خودتان و اطرافیانتان اتفاق افتاده است که پیج کاری آن ها از دسترس خارج شده. همچنین ممکن است به دلایل مختلف دسترسی به آن پلتفرم محدود شود. اما گوگل و کاربرانش همیشه هستند. شما با طراحی سایت و سئو آن می توانید در نتایج گوگل پیشرفت کرده و به خط اول گوگل برسید روزانه فروش داشته باشید.  کاروو وبز با طراحی سایت در اصفهان و شهر ها ی دیگر و حتی کسب و کارهای خارج ایران، به درآمدزایی آن ها از این فضا کمک زیادی کرده است. 

طراح و توسعه دهنده ی وب شوید: 

امروزه همه کسب و کار ها و شرکت های خدماتی برای دیده شدن و فروش بیشتر به داشتن یک سایت خوب نیازمندند. این فرصت خوبی برای شماست تا با  آموزش و در نهایت گرفتن پروژه های طراحی سایت، به کسب درآمد بالایی برسید. با یادگیری وردپرس میتوانید بدون کد نویسی طراحی سایت انجام دهید. اگر خیلی به حوزه ی IT و کد نویسی علاقه دارید، میتوانید طراحی سایت با کدنویسی را یادبگیرید. وبسایت های اختصاصی که با کدنویسی طراحی می شوند، قیمت های بیشتری دارند و از این طریق میتوانید درآمد بالاتری کسب کنید. فضای کار برای توسعه ی وب بسیار زیاد است. در این زمینه آموزش ببینید و یا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 

سئو کار شوید:

وبسایت بدون سئو برای شما درآمدی ندارد. بسیاری از کسب و کارها که وبسایت دارند، برای رسیدن به خط 1 گوگل نیاز به سئو کار دارند. شما میتوانید با آموزش در این زمینه و تمرین و ساخت رزومه برای خودتان، پروژه بگیرید و به درآمد بالایی برسید.
البته که با یادگیری این حرفه میتوانید وبسایت خودتان را نیز سئو کنید و بیزینس خودتان را رشد دهید. قطعا این روش برای شما پر سودتر خواهد بود. همچنین شما با استفاده از سئو میتوانید درآمدهای دلاری نیز بدست آورید. یکی از سرویس های سئو گوگل ادسنس است که شما با استفاده از آن می توانید به این درآمد برسید.  فقط کافیست وبسایت خودتان را به زبان غیرفارسی سئو کنید. سپس از گوگل تبلیغات بگیرید و به ازای هرکلیک درآمد دلاری بدست آورید.

ختم کلام

کسب درآمد از اینترنت بهترین کاری است که میتوانید به عنوان شغل دوم و حتی اول انتخاب کنید. برای کسب درآمد از اینترنت نیاز به سرمایه ی زیادی نخواهید داشت. فقط کافیست مقداری روی آموزش دیدن سرمایه گذاری کنید. اما برای موفق شدن نیاز به تلاش زیادی دارید. مطمئن باشید اگر آکموزش ببینید و تلاش کنید، چندین برابر سرمایه گذاری نقدی و زمانی که انجام داده اید به شما بازخواهد گشت. 

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button