گوگل ادسنس چیست

قطعا راجع به تبلیغات گوگل زیاد شنیدید. اما بسیاری از افراد گوگل ادوردز یا تبلغات کلیکی گوگل را به عنوان سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل می شناسند. در مقاله جداگانه در مورد گوگل ادوردز توضیحات کاملی ارائه کردیم. اما گوگل یک سرویس دیگر تبلیغاتی نیز دارد که افراد می توانند از آن کسب درآمد کنند. در دنیا و حتی ایران بسیاری از افراد وجود دارند که از طریق این سرویس به کسب درآمد دلاری می پردازند. این شغل می تواند به عنوان شغل دوم شما باشد. اما در کشور ما باتوجه به نوسانات قیمت ارز و رشد صعودی آن شما می توانید به عنوان یک منبع درآمد بالا روی آن حساب کنید. شما بعد از یکسال فعالیت اصولی می توانید به درآمد حداقلی 200 دلار در روز برسید. با قیمت دلار امروز 7 اسنفند، این درآمد می شود روزی 11 میلیون تومان و در ماه چیزی حدود 330 میلیون تومان می شود. بعد از خواندن این مقاله قرار نیست شما متخصص گوگل ادسنس شوید و درآمد دلاری شما آغاز شود اما می تواند سرنخ خوبی باشد برای افرادی که قصد دارند یک کسب و کار مطمئن آغاز کنند. برای موفق شدن در این مسیر مانند همه ی زمینه ها، نیاز دارید که ابتدا آموزش ببینید، سپس آموزش های خودتان را بکار بگیرید و در نهایت در مسیرتان استمرار داشته باشید تا به نتیجه برسید. اگر تعداد زیادی از این مسیر درآمد های بالا دارند، پس قطعا برای هر فردی امکان پذیر است. به شرطی که فاکتورهایی که گفته شد را داشته باشند و عملی کنند. همچنین تیم کاروو وبز در زمینه روش های کسب درآمد دلاری از اینترنت مقاله ای جداگانه منتشر کرده است که با مطالعه ی آن می توانید با روش های متفاوت کسب درآمد دلاری از اینترنت آشنا شوید.

گوگل ادسنس چیست؟ 

گوگل ادسنس (Google Adsense) یک سرویس تبلیغاتی گوگل از نوع Display Network است. در این نوع سرویس گوگل از صاحبان وبسایت هایی که ورودی زیادی دارند می خواهد تا بنر،ویدئو، متن و یا تصویر تبلیغاتی در وبسایت خود قرار دهند تا از طریق مخاطبان آن وبسایت بازاریابی اتفاق بیفتد. بگذارید دقیق تر این مسئله را بررسی کنیم. شرکت های مختلف در سراسر دنیا به گوگل سفارش تبلیغات می دهند. آن ها از این شرکت می خواهند تا محتوای تبلیغاتیشان را در وبسایت های مختلف منتشر کند. گوگل بعد از بررسی نوع کسب و کار آن ها، این تبلیغات را در وبسایت هایی که مخاطبانشان به آن تبلیغ نزدیک است، قرار می دهد. سپس درصدی از هزینه ی آن تبلیغ را به صاحب وبسایت پرداخت می نماید. احتمالا الان دقیق تر متوجه شدید که چطور میتوان از طریق گوگل ادسنس درآمد داشت.

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس چه چیزی نیاز داریم؟ 

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس شما نیاز به یک وبسایت دارید که روزانه بازدید داشته باشد. با توجه به تحریم های اینترنتی که گریبان گیر ایران است، گوگل ادسنس برای وبسایت هایی که محتوای فارسی دارند قابل فعالسازی نیست. بنابراین وبسایت شما باید به زبان های دیگری باشد. وبسایت شما باید به زبان انگلیسی، عربی، چینی، اسپانیایی و تعدادی دیگر زبان دنیا باشد. بنابراین اولین مرحله طراحی سایت به زبان های غیر از محدوده ی تحریمی گوگل است.

برای کسب درآمد از گوگل باید چکار کنیم ؟ 

برای کسب درآمد از گوگل ادسنس باید ابتدا یک وبسایت با زبان غیر فارسی راه اندازی کنید. سپس از طریق تولید محتوای جذاب آن را سئو کنید و در نتایج بالا بیاورید. بعد از اینکه از وبسایت خود ورودی گرفتید، باید در گوگل ادسنس ثبت نام کنید. سپس با قرار دادن تبلیغاتی که از گوگل گرفته اید در وبسایت خود، کسب درآمد کنید. بنابراین شما باید ابتدا یک موضوع ترند و پر سرچ را در دنیا انتخاب کنید. اگر در آن زمینه اطلاعات کافی ندارید به آموزش بپردازید. سپس اصول سئو را یاد گرفته و به بهینه سازی وبسایت خود بپردازید. این پروسه حدودا یکسال زمان بر است اما قطعا شما را به درامد جذابی می رساند که ارزش تلاش برای آن را دارد. در ادامه دلیل این موضوع را بیشتر متوجه می شویم.

چطور در گوگل ادسنس ثبت نام کنیم؟ 

ثبت نام در گوگل ادسنس هم سخت است هم آسان. مراحل ثبت نام بسیار منطقی و راحت است اما طبیعتا برای افرادی که ایران زندگی می کنند این موضوع سخت تر می شود. چون همان مشکل همیشگی یعنی تحریم های اینترنتی وجود دارد. اما همیشه روش هایی برای حل کردن این مشکلات وجود دارد.

برای ثبت نام در گوگل ادسنس شما ابتدا باید به وبسایت https://google.com/adsense مراجعه کنید. با توجه به تحریم بودن آی پی های ایران حتما از سرویس های تغییر آی پی استفاده کنید. سپس با استفاده از یک جیمیل ثبت نام خود را تکمیل کنید. در مرحله ی بعد گوگل از شما می خواهد که یک قطعه کد را در وبسایت خود قرار دهید. زیرا گوگل می خواهد محتوای شما و ورودی وبسایتتان را بررسی کند تا بتواند تبلیغات متناسب با محتوای وبسایتتان را به شما اختصاص دهد. این نیز کار بسیار راحتی است و میتوانید در عرض چند دقیقه آن را انجام دهید. اما قسمت سخت ماجرا برای کاربران ایرانی قسمت تایید اطلاعات حساب و پرداخت است. در این قسمت گوگل از شما می خواهد که یک آدرس و تلفن واقعی را وارد کنید و سپس اطلاعات حسابتان برای پرداخت را ثبت کنید. شاید به فکرتان برسد که می توان از آدرس های مجازی غیر واقعی استفاده کرد. پاسخ خیر است. چوم برای فعالسازی نهایی سرویس گوگل ادسنس، گوگل یک پاکت حاوی کد را به آدرس شما ارسال می کند. سپس شما باید کد را در گوگل ادسنس خود وارد کنید تا ثبت نام شما نهایی شود. برای این کار اگر ایران زندگی می کنید، می توانید از یکی از دوستان و آشنایان خود که در خارج از ایران زندگی می کنند کمک بخواهید تا آدرس آن ها و اطلاعات حسابشان را وارد کنید. با توجه به حجم مهاجرت های این چند ساله، کمتر کسی است که فردی را در خارج از کشور نداشته باشد.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس : 

گوگل برای کسانی که سرویس گوگل ادسنس را فعال می کنند، روش های متفاوتی را برای نمایش تبلیغ اختصاص می دهد. در هر کدام از روش ها شما می توانید درآمد متفاوتی داشته باشید. اینکه کدام نوع تبلیغ را انتخاب کنید کاملا بستگی به شما دارد . در این قسمت انواع روش هایی که می توانید در وبسایت خود تبلیغات قرار دهید و از گوگل ادسنس درآمد دلاری کسب کنید را معرفی کمی کنیم.

1- تبلیغات براساس جست و جو :

شما در این روش می توانید تبلیغ را برای جست و جوی کاربر قرار دهید. برای مثال فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی شبیه به دی جی کالا دارید که در آن محصولات متنوعی قرار داده اید. اگر شخصی در وبسایت شما سرچ کرد خرید لپ تاپ، اولین نتیجه ی جستجو تبلیغات باشد. در این روش نرخ کلیک بسیار بالا است و شما به ازای هر کلیک بر روی آن نتیجه درآمد کسب می کنید.

2- تبلیغات براساس محتوا :

در این روش بنر و یا تبلیغات پوستری در صفحه ای از وبسایت شما قرار می گیرد که مخاطبان از طریق سرچ گوگل به آن صفحه وارد می شوند. در این روش شما می توانید به دو روش از گوگل ادسنس درآمد کسب کنید که مبلغ هریک نیز متفاوت است و از سمت گوگل تعیین می شود. روش اول روش CPC است. در این روش به ازای هر کلیکی که مخاطبان شما بر روی تبلیغ انجام دهند درآمد کسب می کنید. روش دوم روش CPM است. در این روش به ازای هر بازدید از تبلیغ (بدون کلیک) برای شما درآمد در نظر گرفته می شود.

3- تبلیغات ویدئویی:

اگر شما وبسایتی داشته باشید که درآن محتوای ویدئویی تولید کنید می توانید از این سرویس استفاده کنید. مدل درآمدی این سرویس دقیقا مشابه یوتیوب است.

4- تبلیغات PageLevel:

این نوع تبلیغ از سال 2016 توسط گوگل راه اندازی شد. در این روش در صورتی که صفحه ی شما رابط کاربری مناسبی داشته باشد می توانید از این سرویس استفاده کنید. مدل درآمدی این سرویس نیز که یک بنر در سرتاسر وبسایت شما به نمایش در می آید که کاربر می تواند آن را مخفی نیز کند. همچنین این روش مدل دیگری نیز دارد که کاربر وقتی وارد وبسایت شما شد یک بنر بصورت پاپ آپ به او نمایش داده می شود. در روش pagelevel نیز شما می توانید به صورت CPM و یا CPC درآمد کسب کنید.

ایده ی تولید محتوا برای وبسایت انگلیسی: 

بسیاری از افراد به دلیل ترس از تولید محتوا به زبان انگلیسی(یا زبان های دیگر) از گوگل ادسنس چشم می پوشند. اما کار آنقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست. مهم ترین نکته توجه به کپی نبودن مطالب برای گوگل ادسنس است. حساسیت این موضوع برای وبسایت هایی که به زبان انگلیسی نوشته می شوند بسیار بیشتر است. زیرا گوگل روی کپی محتوا بسیار حساس است و صاحب وبسایت را با جریمه های سختی نقره داغ می کند. برای یافتن ایده یکی از بهترین راهکارها، کمک گرفتن از یوتیوب است. در هر حوزه ای فعالیت کنید، ویدئو های آموزشی و جذاب زیادی در یوتیوب موجود است. می توانید روزانه یکی از آن ویدئو ها را مشاهده و آن را تبدیل به یک محتوای نوشتاری کنید. اگر سطح زبان انگلیسی بالایی دارید، می توانید برداشت خود از آن ویدئو را بنویسید و اگر نه، همان ویدئو را به نوشته درآورید. خبر خوب اینکه تمام ویدئو های یوتیوب زیر نویس انگلیسی نیز دارند و این کار شما را به شدت راحت می کند.

مزایای گوگل ادسنس نسبت به مدل های درآمد دلاری دیگر :

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که با توجه به درآمد های دلاری دیگر مانند ارز دیجیتال و یا باار فارکس چرا باید کسی انقدر زمان بگذارد؟ تفاوتی که گوگل ادسنس با روش های دیگر دارد این است که اگر مدتی به شکل اصولی و صحیح فعالیت شود و وبسایت به ورودی قابل قبولی برسد درآمد شما پایدار و صد در صدی است. همچنین تلاش اولیه ی زیادی دارد اما پس از آن با فعالیت کم هم شما می توانید ورودی خود را حفظ و حتی افزایش دهید. اما در روش های بازار های معاملاتی ار شما حرفه ای ترین فرد هم باشید از هر 100 معامله قطعا 20 معامله ی شما با ضرر همراه است. همچنین عوامل خارجی زیادی مانند اخبار و سیاست نیز می تواند بر روی درآمد شما اثر گذارد. روش های بازار های مالی شما را با استرس زیادی رو به رو می کند. اما گوگل ادسنس فقط نیاز به تخصص و تلاش زیادی دارد و پس از آن قرار نیست ضرری به شما از معامله ای برسد.

سخن آخر 

در فضای دیجیتال مارکتینگ، بی‌نهایت روش برای کسب درآمد وجود دارد. گوگل ادسنس نیز یکی از این روشهاست که دیجیتال مارکترها در آن فعالیت می‌کنند. اگر به دنیای بازاریابی اینترنتی علاقه دارید و قصد دارید درآن درآمد دلاری کسب کنید، گوگل ادسنس یک روش فوق العاده است. اما فراموش نکنید که این مسیر به سرعت شما را به درآمد نمی‌رساند. باید تلاش مستمر و زیادی در کسب مهارت ادسنس و اجرای آن داشته باشید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button