آموزش افزونه یواست

افزونه یوست سئو یکی از افزونه های ضروری وردپرس بخصوص برای سئو کاران است. به جرات می توان گفت یواست سئو یکی از بهترین افزونه هایی است که هر سئو کار باید کار با آن را بلد باشد. حتی اگر قصد ندارید متخصص سئو شوید و صرفا یک طراح سایت هستید، برای اینکه بتوانید صفحات و مقالات اولیه ی سایت را حرفه ای تر بنویسید بهتر است کار با این افزونه را یاد بگیرید. در آموزش طراحی سایت با وردپرس معمولا یواست سئو معرفی می شود. زیرا امکاناتی دارد که بعد از اتمام کار طراحی به ما کمک می کند تا وبسایت را سریعتر و بهتر به گوگل معرفی کنیم.

کاربرد افزونه ی yoast seo :

افزونه ی یوآست سئو در واقع یک همکار و یک دستیار برای سئو کاران است. بسیاری از وبسایت ها با استفاده از قابلیت ها و امکانات این افزونه به رتبه های برتر گوگل رسیده اند. بنابراین وجود آن در وبسایت باعث می شود بسیاری از اهداف سئویی سریعتر و بهتر انجام شود. اما باید دقت کنیم که صرفا نصب یک افزونه مانند یوست سئو نمی تواند به تنهایی باعث شود که در نتایج بالا بیاییم. این کار نیاز به انجام تکنیک ها و استراتژی های سئو دارد تا اهداف سئویی شما محقق شود. افزونه ی یواست سئو در دو نسخه ی رایگان و پریمیوم ارائه می شود. در این مقاله به بررسی امکانات هر دو نسخه می پردازیم.

نصب افزونه ی یواست سئو:

برای نصب افزونه ی یواست سئو نسخه ی رایگان از منوی پیشخوان گزینه ی افزونه را انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی افزودن به مخزن وردپرس هدایت می شوید. در این قسمت با سرچ افزونه ی yoast seo می توانید آن را نصب و سپس فعال کنید. برای نسخه ی پریمیوم نیز در قسمت افزودن افزونه بارگذاری فایل را کلیک کنید. سپس با آپلود فایل زیپ افزونه آن را نصب و فعالسازی نمایید.

امکانات افزونه ی یواست سئو نسخه ی رایگان:

نسخه ی رایگان افزونه ی یواست بسیاری از نیازهای ما را برطرف می کند و شاید برای کارهای سبک نیاز نباشد که نسخه ی پریمیوم آن را تهیه کنید. از جمله کارهایی که نسخه ی رایگان برای ما انجام می دهد عبارت است از:

  • تولید سایت مپ وبسایت: یکی از مهم ترین کاربردهای افزونه ی یوآست سئو تولید نقشه ی وبسایت یا sitemap توسط این افزونه است. شما بعد از نصب افزونه با تایپ www.yourdomain.com/sitemap.xml در url مرورگرتان میتوانید به نقشه ی سایت خود دسترسی پیدا کنید. نقشه ی سایت برای ثبت وبسایت در سرچ کنسول و همچنین ایندکس کردن بهتر صفحات وبسایت توسط گوگل استفاده می شود.
  • بررسی محتوا از نظر سئو: در پایین هر برگه و یا نوشته و… یک بلوک از افزونه ی یوست سئو ایجاد می شود. که شما می توانید از نظر نکات سئو آن محتوا را بررسی کنید. با نوشتن کلمه ی کلیدی خود، این افزونه محتوای شما را از نظر تعداد کلمات، لینکسازی، چگالی ککلمات کلیدی و… بررسی می کند. همچنین شما در این بخش می توانید عنوان سئو، متادیسکریپشن و همچنین url صفحه را نیز تنظیم کنید.
  • بررسی محتوا از نظر خوانایی: در سربرگ بلوک yoast seo شما می توانید نوشته ی خود را از نظر خوانایی نیز چک کنید. طول هر پاراگراف و جمله، استفاده از کلمات هجو و … از جمله پارامترهایی است که در این قسمت بررسی می شود.
بلوک yoast seo

امکانات نسخه ی حرفه ای yoast seo:

در نسخه ی پریمیوم امکانات بیشتری به این افزونه اضافه می شود که به نظر بنده بسیاری از آن ها را می توانید بدون افزونه و یا با استفاده از افزونه های دیگر انجام دهید. از جمله امکانات اضافه شده در نسخه ی پریمیوم یواست سئو عبارتند از :

  • تغییر مسیر: تغییر مسیر یا ریدایرکت یکی از امکانات مفید انسخه ی پریمیوم است. ریدایرکت کردن زمانی اتفاق می افتد که یکی از صفحات ما به هر دلیلی از بین می رود و یا تصمیم به حذف آن می گیریم. در این حالت آدرس این صفحه را به آدرس دیگری ریدایرکت می کنیم تا کاربرانی که وارد url قبلی می شوند به دیوار ۴۰۴ برخورد نکنند.
  • اضافه کردن کلمات کلیدی بیشتر: در نسخه ی پریمیوم شما می توانید کلمات کلیدی بیشتری را در هر برگه به آن بدهید تا بررسی سئورا دقیق تر انجام دهد.
  • بخش اجتماعی: در این بخش شما می توانید پیش نمایش انتشار مطلب خود را در شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و توییتر ببینید.
  • پیشنهاد لینکسازی داخلی: یکی دیگر از امکانات بسیار مفید یواست سئو در نسخه ی پریمیوم پیشنهاد برای ساخت لینک داخلی است. مکتاسفانه این بخش در زبان فارسی پشتیبانی نمی شود.
  • تشخیص محتوای یتیم: محتوای یتیم، نوشته و یا برگه ای از وبسایت شما است که هیچ لینکی به آن داده نشده است. در نسخه ی پریمیوم این محتواهای یتیم تشخیص داده شده و به شما نمایش داده می شود. این امکانات یوآست سئو بسیار برای سئو مفید است.

جمع بندی:

اگر به دنبال یک دستیار بسیار باهوش و مناسب برای سئو وبسایت خود می گردید، افزونه ی یوست سئو گزینه ی بسیار مناسبی است. امکانات جانبی این افزونه در زمان و هزینه ی شما بسیار صرفه جویی می کند. برای مثال اگر قصد دارید نقشه ی وبسایت خود را تهیه کنید، نیاز نیست برای برنامه نویس هزینه کنید و زمان زیادی را منتظر بمانید. فقط کافی است با نصب این افزونه این نیاز خود را برطرف کنید. فقط یادتان باشد، یوست، سئو وبسایت شما را تضمین نمی کند، فقط به شما کمک می کند که در این مسیر تنها نباشید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button