ویژه‌ی مدیران

آیا همه کسب و کار ها به وبسایت نیاز دارند؟

چه کسب و کارهایی نیاز به وبسایت دارند

اگر صاحب هر کسب و کاری باشید و قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید، اولین سوالی که از خودتان می پرسید این است؟ آیا به وبسایت نیاز دارم؟ این سوال، جواب یکسانی برای همه افراد ندارد. لزوما اگر کسب و کاری از طریق وبسایت خود، درآمد بالایی دارد، این نیست که شما هم با طراحی یک سایت، به درآمد بالایی برسید. کانالهای بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای بازاریابی در این فضا، هر کس باید مطابق با نوع مشتریان خود، کانال ارتباطی با آن ها را پیدا کند و به بازاریابی در آن بپردازد. وبسایت هم یکی از کانالهای دیجیتال مارکتینگ است که برای مشاغل زیادی می تواند کاربردی باشد.

چه مشاغلی نیاز به وبسایت دارند؟

برای پاسخ به این سوال نیاز است که نوع کسب و کار ها را براساس مشتریانی که دارند دسته بندی کنیم. در این حالت همه ی کسب و کار ها در ۲ حالت کلی قرار می گیرند.

نوع اول : B2B

مدل B2B در واقع کسب و کارهایی هستند که مشتریان آن ها مشاغل و سازمان هاست. B2B مخفف Business to Business است. داشتن وبسایت برای این نوع کسب و کارها بسیار ضروری است. زیرا مشتریان آن ها بیشتر در فضای وب و در موتورهای جستجو به دنبال محصول یا خدمات خود می گردند. برای مثال اگر شغل شما فروش یک نرم افزار سازمانی است، کمتر ممکن است یک مدیر کسب و کار در اینستاگرام، بدنبال شما بگردد. البته که فعال بودن در همه ی کانال های فروش، می تواند درآمد شما را افزایش دهد، اما برای مدل های بیزینس به بیزینس بهتر است تمرکز اصلی مدیران، بر روی وبسایت و بازاریابی در آن فضا باشد.

نوع دوم : B2c

مدل B2C به کسب و کارهایی اطلاق می شود، که مشتریان آنها افراد هستند. برای مثال کسی که کفش می فروشد، مشتری او یک شخص است و کمتر امکان دارد یک سازمان از او خرید کند. برای این مدل کسب و کارها شاید شبکه های اجتماعی مناسب تر باشد. همچنین انها برای فروش محصول خود در فضای وب می توانند از بازاریابی وابسته استفاده کنند. منظور از بازاریابی وابسته، فروش محصول در بستر کسب و کارهای بزرگ تر است. برای مثال شما می توانید محصولات خود را در وبسایت هایی همچون دیجی کالا و ایمالز قرار دهید و در ازای پرداخت کمیسیون، فروش میلیونی به کاربران آن ها را تجربه کنید.

البته نمی توان گفت تمامی کسانی که کسب و کار آنها b2c است نیازی به وبسایت ندارند. اما در حالت کلی، این مشاغل با تمرکز بر روی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در ابتدای کار می توانند موفق تر عمل کنند. در ادامه برای توسعه ی کسب و کار و فروش بیشتر، می توانند با راه اندازی وبسایت و بازاریابی آن، درآمد خود را افزایش دهند.

همچنین داشتن وبسایت برای همه ی کسب و کارها، باعث ایجاد اعتماد بیشتر در مشتری می شود. با استفاده از وبسایت می توانید بسیاری از فعالیت های خود مانند پاسخ به مشتری، دریافت و پرداخت هزینه و بسایتری از فعالیت های روتین را اتوماتیک کنید.

آیا فقط داشتن وبسایت کافی است؟

قطعا نه! وبسایت در واقع یک بستر است که باید برای آن بازاریابی شود. این سوال شبیه به این است که بگوییم: تنها راه انداختن یک پیج اینستاگرامی می تواند ما را به فروش برساند. همانطور که در شبکه های اجتماعی نیاز به تولید محتوا، تبلیغات و فعالیت زیاد دارید تا به جذب مشتری و فروش برسید، در وبسایت نیز همین است. بنابراین بعد از راه اندازی وبسایت نیاز دارید تا در کلمات کلیدی خود به نتایج برتر گوگل برسید، تا افرادی که به دنبال محصول و خدمات شما در گوگل هستند، با وبسایت شما آشنا شوند. علاوه بر سئو روش های دیگری همچون تبلیغات کلیکی، تبلیغات گوگل و … می تواند وبسایت شما را به درآمد هالی قابل توجهی برساند.

مشاوره رایگان کاروو وبز :

کاروو وبز با سالها تجربه در زمینه ی طراحی سایت در اصفهان و ایران و سئو و بهینه سازی، تجربه ی زیادی در این زمینه دارد. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس گرفته و بصورت رایگان از مشاوره ی ما استفاده کنید. هدف تیم کاروو وبز، کارآمد بودن وبسایت کسب و کار شماست. بنابراین پیشنهادات ما می تواند در زمان و انرژی شما صرفه جویی لازم را به عمل آورد.

نویسنده

حامد نیرومند

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button