ویژه‌ی مدیران

زمان و هزینه سئو چطور محاسبه میشود؟

محاسبه زمان و هزینه سئو

یکی از سوالات پر تکرار در زمینه‌ی سئو و بهینه سازی وبسایت زمان و هزینه‌ی سئو چطور محاسبه میشود؟ در این مقاله قصد داریم به موارد تاثیر گذار برروی هزینه‌ی سئو و مدت زمان نتیجه گرفتن آن اشاره کنیم. در صورتیکه در مورد سئو وبسایت سوالات بیشتری دارید میتوانید از مشاوره رایگان کارو وبز بهره ببرید. برای اینکار فقط کافیست با شماره‌های ما تماس بگیرید.

نکته‌ای که در پروژه سئو باید به آن توجه شود، یکسان نبودن شرایط برای همه‌ی پروژه‌ها است. در واقع برای سئو وبسایت یک نسخه را نمی‌توان برای همه پیچید. دلیل این موضوع را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

موارد تاثیر گذار برروی زمان و هزینه سئو

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، نمی‌توان برای همه‌ی وبسایت‌ها و موضوعات، یک زمان و هزینه‌ي مشخص برای انجام پروژه را تخمین زد. زیرا موارد زیادی بر روی رسیدن کلمات کلیدی به خطوط برتر گوگل تاثیر گذار است. حتی در بسیاری از موارد، کلمات کلیدی مختلف یک وبسایت، مدت زمان متفاوتی برای رسیدن به رتبه‌های برتر نیاز دارند. از جمله مواردی که برروی زمان انجام پروژه تاثیر دارند، عبارت است از :

  • میزان رقابت و سختی کلمه: هر چقدر رقابت در کلمه‌ی کلیدی مورد نظر زیاد باشد، طبیعتا زمان و هزینه‌ي بیشتری نیز برای رتبه گرفتن در وبسایت نیاز است.
  • سابقهی دامنه و زمان ثبت آن: بسته به اینکه دامنه‌ی سایت چه زمانی ثبت شده است و همچنین چه مدت است که وبسایت راه اندازی شده، برروی زمان و هزینه‌ی سئو تاثیر گذار است.
  • کیفیت و مقدار محتوای موجود سایت: اینکه آیا کیفیت محتوای وبسایت مناسب است؟ آیا تولید محتوا برروی آن در گذشته انجام شده است؟ این موارد برروی زمان و قیمت انجام پروژه‌ی سئو تاثیر گذار است.
  • سابقه‌ی وبسایت : سابقه‌ی وبسایت برروی آینده‌ی سایت بسیار تاثیر گذار است. آیا وبسایت توسط گوگل جریمه شده است یا خیر؟ آیا لینک سازی خارجی برروی سایت انجام شده است یا خیر؟ و موارد دیگر برروی سئو موثر است. بنابراین مدت زمان انجام پروژه و هزینه‌ي سئو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • میزان آگاهی از برند: بسیاری از کسب و کارها در فضای سوشال فعالیت خوبی داشته اند. این موضوع باعث میشود سرچ برند آن‌ها بسیار بالا باشد. در نتیجه به سئو کمک کرده و زمان انجام پروژه را کاهش می‌دهد.
  • میزان قدرت و نوع فعالیت رقبا: هر چقدر رقبا سرسخت تر باشند، رقابت زمان بر و هزینه بر تر است.

روش تخمین زمان و هزینه‌ی سئو

متخصصین سئو با بررسی موارد بالا و توانایی و تجربه ی خود، زمان و هزینه‌ی انجام پروژه را تخمین میزنند. بله، درست متوجه شدید، تخمین می‌زنند. زیرا در پروژه‌ی سئو نمیتوان بصورت دقیق همه چیز را گفت. موارد زیادی چون فعالیت رقبا، تغییرات الگوریتمی گوگل و موارد دیگر میتواند بر مسیر سئو تاثیر گذار باشند. همچنین ابزارهای متفاوتی در مارکت وجود دارد که به کمک متخصصین سئو آمده و باعث می‌شود آن‌ها دقیق‌تر این موارد را تخمین بزنند. ابزارهای موجود با بررسی فاکتورهای گفته شده میزان سختی کلمه را تخمین میزنند. سپس متخصصین بر اساس ارزش زمانی خود، پروژه‌ها را قیمت گذاری و زمان بندی می‌کنند.

توانایی و تجربه و رزومه‌ی شرکت سئو و یا متخصص سئو نیز برروی زمان هزینه تاثیر گذار است. این مورد تاثیر خود را بیشتر برروی سئو وبسایت می‌گذارد. دلیل آن نیز کاملا مشخص است. هرچقدر رزومه بهتر باشد، کیفیت پروژه بهتر و طبیعتا هزینه بالاتر است.

جمع بندی:

یکی از مهم‌ترین مراحل انجام پروژه‌ی سئو، تخمین زمان و هزینه‌ی پروژه است. باتوجه به اینکه پروژه سئو امری زمان بر و همچنین تجربی است، نمی توان به صورت دقیق زمان و هزینه‌ی آن را تخمین زد. اما متخصصین سئو با استفاده از فاکتورها و ابزارهایی این موارد را با دقت بالایی تخمین می‌زنند. کارو وبز و تیم متخصص سئو شرکت، آماده ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button