رابط کاربری و تجربه ی کاربری

UI/UX در واقع مربوط به رابط کاربری و تجربه ی کاربری در وبسایت می شود. اهمیت این موضوع برای طراحی سایت بسیار زیاد است. زیرا ممکن است شما از نظر قیمت و کیفیت از رقبای خود بسیار بهتر باشید، اما کاربر بدون بازدید از صفحات محصول و خدمات شما از وب سایتتان خارج شود. بنابراین توجه به رابط کاربری و تجربه ی کاربری بسیار مهم است و باید برای آن برنامه ریزی اصولی و حرفه ای داشت. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد هریک از آن ها صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

UI با رابط کاربری چیست؟

UI در واقع مخفف User Interface یا رابط کاربری می باشد. همه ی آن چیزی که مربوط می شود ظاهر وب سایت شما در زیر مجموعه ی رابط کاربری قرار می گیرد. فونتی که اسفاده می کنید، تصاویر و رنگ به کار رفته در سایت شما و در کل المان ها و چیدمان وب سایتتان رابط کاربری آن را تشکیل می دهد. هرچقدر این المان ها به درستی و اصولی انتخاب شده و طراحی شود، کاربر ارتباط خوبی با آن برقرار می کند و در غیر ای نصورت وب سایت شما را ترک خواهد کرد. بنابراین توجه به UI وب تسایت تاثیر زیادی در نگهداشتن مخاطب جذب شده به وب سایت شما دارد. فرض کنید مخاطب از هر طریقی وارد وبسایت شما شده باشد. در صورتی که طراحی وب سایت شما مناسب نباشد، مخاطب از آن خارج شده و اصلا به محصولات و خدمات شما سر نمیزند، چه رسد به اینکه بخواهد شما را با رقیب مقایسه و شما را انتخاب کند. چه بسا شما ازنظر قیمت و کیفیت نیز بهتر ز رقبایتان بشید.

Ux یا تجربه ی کاربری چیست؟

UX در واقع مخفف User Experience یا تجربه ی کاربری می باشد. قسمت های مختلف وب سایت شما باید به گونه ای برنامه ریزی و پیاده سازی شده باشد که مخاطب شما در هنگام کار با وب سایت شما سر در گم نشود. به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کند و بتواند مراحل خرید را به آسانی طی کند. اگر مخاطب جذب شده به وب سایت شما در هنگام گشتن در وب سایت شما تجربه ی لذت بخشی نداشته باشد، به سرعت آن را ترک کرده و احتمال بازگشت آن به وب سایت شما بسیار پایین است. بنابراین وب سایت شما باید از نظر UX  وضعیت بسیار مناسبی داشته باشد.

اهمیت UI/UX در طراحی سایت

ui/ux از ویژگی‌‌های اصلی یک وبسایت استاندارد است. اگر در طراحی سایت به رابط و تجربه‌ي‌‌کاربری توجه نشود، مطمئن باشید فروش خاصی در آن وبسایت اتفاق نمی‌افتد. وبسایت‌‌های زیادی وجود دارند که با توجه به حضور در رتبه‌های برتر گوگل، فروش بسیار پایینی دارند. با بررسی این وبسایت‌ها متوجه خواهید شد که کاربران زیادی به این وبسایت‌ها سر می‌‌زنند اما خریدی انجام نمی‌دهند. دلیل آن دقیقا UI/UX غیر اصولی این وبسایت هاست. اگر قصد بهره‌برداری مناسب از وبسایت خود دارید، حتما به رابط کاربری و تجربه ی کاربری اصولی آن دقت کنید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button