ویژه‌ی سئوکاران

همه ی دلایل ایندکس نشدن مقالات در گوگل

ایندکس نشدن مقالات در گوگل

ایندکس شدن مقالات و صفحه های مختلف وبسایت در گوگل به معنی ثبت این برگه ها و نوشته ها در پایگاه داده ی گوگل است. فرآیند ایندکس شدن صفحات در گوگل هم به صورت اتوماتیک انجام می شود و هم بصورت دستی می توانید این کار را انجام دهید. بعد از طراحی و راه اندازی وبسایت، پس از مدتی خزنده های گوگل به آن وبسایت وارد شده و تمام صفحات آن را در پایگاه گوگل ثبت می کند. سپس با توجه به سرچ کاربران، هر کدام از صفحات که به جستجوی کاربر نزدیک باشد، در نتایج نمایش داده می شوند. اگر خودمان وبسایت را به گوگل معرفی نکنیم، این فرآیند ممکن است چند ماه طول بکشد. اما ما میتوانیم از طریق سرچ کنسول گوگل، این کار را بصورت دستی انجام دهیم. حال ممکن است به دلایلی crawler یا خزنده های گوگل نتوانند به وبسایت وارد شوند تا آن را ایندکس کنند. در این مقاله به بررسی انواع دلایل ایندکس نشدن وبسایت در گوگل می پردازیم.

مشکلات پیکربندی فایل robot.txt :

robot.txt یک فایل در مسیر ریشه ی وبسایت شما می باشد. اگر با مشکل ایندکس نشدن وبسایتتان در گوگل مواجه بودید، ابتدا بررسی کنید آیا این فایل در ریشه ی وبسایت شما وجود دارد یا خیر. پس از آن بررسی کنید که در این فایل چه صفحاتی DisAlow شده اند. این فایل در واقع به ما کمک می کند تا از گوگل بخواهیم که صفحاتی از وبسایت ما را ایندکس نکند. زیرا بعضی از صفحات نیازی نیست که توسط ربات های گوگل بررسی شوند. برای مثال صفحات ورود کاربر به سایت را disalow می کنیم. گاهی اوقات این اتفاق برای صفحات مهم ما نیز می افتد و ربات های گوگل اجازه ی دسترسی به آن صفحات را ندارند تا بتوانند آن ها را ثبت کنند.

پیشخوان وردپرس را بررسی کنید:

گاهی اوقات مشکل ساده تر از چیزی است که فکر می کنیم. در مراحل نصب وردپرس، شما میتوانید تیکی را فعال کنید که وبسایت شما توسط ربات های گوگل بررسی نشوند. معمولا این کار را در مراحل ابتدایی طراحی وبسایت انجام می دهیم. زیرا قصد داریم تا تکمیل نشدن همه ی صفحات، وبسایت در گوگل ایندکس نشود. در بسیاری از موارد بعد از اتمام کار، فراموش می کنیم این تیک را برداریم. برای چک کردن این موضوع به پیشخوان وردپرس مراجعه کنید. سپس به قسمت تنظیمات رفته و گزینه خواندن را انتخاب کنید. به آخر صفحه رفته و ببینید آیا تیک ” نمایش به موتور های جستجو ” فعال است یا خیر. در صورت فعال بودن آن را غیرفعال کنید.

از سرچ کنسول کمک بگیرید:

اگر 2 مسیر قبلی را بررسی کردید، و مشکلتان حل نشد، از سرچ کنسول کمک بگیرید. از قسمت urlinspection آدرس صفحه ی مورد نظر را وارد کنید. اگر اروری به شما داده نشد و فقط نماد خاکستری با عنوان url is not on google نمایش داده شد، یعنی ربات ها به وبسایت شما دسترسی دارند. پس دلیل ایندکس نشدن چیست؟ در این حالت اگر موارد قبلی که گفته شد، درست بود، بنابراین مشکل سرور است. در این حالت ممکن است آن صفحه اکنون از وبسایت شما پاک شده باشد و یا پای ارور 500 در میان است. یعنی زمان زیادی طول می شکد تا صفحات برای ربات ها لود شود. این مشکل ممکن است به دلیل ورودی زیاد وبسایت شما باشد. می تواند دلایل دیگری داشته باشد. بنابراین بهترین کار این است که از طریق شرکت هاستینگ خود مسئله را بررسی کنید.

اما حالت دوم این است که بعد از وارد کردن آدرس وبسایت در urlinspection ، با ارور مواجه شوید که ربات های گوگل نمی توانند صفحه شما را بررسی کنند، قطعا مشکل dns است. اگر فایل robot.txt شما سالم است، بنابراین باید dns ها را بررسی کنید. این مشکل ممکن است در فایروال های سمت سرور باشد و یا پیکربندی dns ها مشکل داشته باشد. اگر در این مورد اطلاعات دارید، پیکربندی dns ها را بررسی کنید و در غیر اینصورت از شرکت هاستینگ بخواهید مشکل را برطرف کنند.

در صورت هرگونه مشاوره رایگان در مورد سئو و طراحی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button