ویژه‌ی فروشنده‌ها

کانال های فروش در بیزینس به چه معناست ؟

کانال های فروش در بیزینس

کانال های فروش در واقع مکان هایی هستند که از طریق آن محصول و خدمات خود را به مشتریانتان می فروشید و کسب درآمد می کنید. یکی از کانال های فروشی که قطعا همه ی شما الان در ذهن دارید، مغازه، فروشگاه و یا دفتر کار است. به این نوع کانالهای فروش، کانال فروش فیزیکی گفته می شود. یک نوع از کانال های فروشی که این روزها برای اکثر مدیران کسب و کار اهمیت ویژه ای یافته، کانال های فروش مجازی هستند. کانال های فروش مجازی به دلیل خصوصیاتی که داشتند خیلی سریع مورد استقبال کسب و کارها قرار گرفتند. در حالت کلی کانال های فروش هر کسب و کار، یکی از ستون‌های بسیار مهم در مدل کسب و کار هر بیزینس است. همه‌ی بیزینس‌ها توجه ویژه‌ای به این ستون داشته و سعی در افزایش و بهبود عملکرد کانالهای فروش خود هستند. باتوجه به افزایش توجهات به سمت کانالهای فروش مجازی و اینترنتی در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

تکنیک‌های افزایش فروش

کارو وبز

کانال های فروش مجازی:

کانال های فروش مجازی کانال هایی هستند که مشتریان شما بدون حضور فیزیکی و از راه دور میتوانند با شما ارتباط گرفته و از شما خرید کنند. راه اندازی کانال های فروش مجازی، از مهم ترین قسمت‌‌های راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی است. یکی از قدیمی ترین این کانال های فروش، وبسایت می باشد. با ظهور اینترنت و پدید آمدن فضای وب، به سرعت شرکت های بزرگ و کوچک با راه اندازی و طراحی وب سایت برای کسب و کار خودشان، اولین کانال های فروش مجازی خود را شکل دادند. ظهور موتور های جستجو بخصوص گوگل، استفاده از وبسایت ها را بسیار هدفمند و ترافیک ورودی آن ها را افزایش داد. امروزه کمتر کسی را سراغ دارید که روزانه حداقل یکبار به گوگل سر نزد و بعد از جستجوی عبارتی وارد وبسایتی نشود. وبسایت ها از مطمئن ترین و بهترین کانال های فروش اینترنتی هستند.

بعد از مدتی و با ظهور شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره، کانال های فروش شبکه های اجتماعی نیز شکل گرفت. شبکه های اجتماعی باعث شدند مردم بدون واسطه و خیلی راحت با برند ها در تماس باشند. این موضوع باعث شد برند ها خیلی راحتتر و سریعتر به آنالیز رفتارهای مشتریان بپردازند و با بهبود محصول و خدمات خود فروش را افزایش دهند.

ظهور شبکه های اجتماعی:

با ظهور شبکه های اجتماعی، اول بسیاری به آن به عنوان سرگرمی نگاه می کردند. اما پس از مدتی، بسیاری از کسب و کار ها با روش های مختلف سعی در برند سازی و فروش خدمات خود در این بستر ها نمودند. یوتیوب یکی از اولین وبسایت هایی بود که با فراهم آوردن بستر ویدئویی جذاب، فضایی را برای تبلیغ و جذب مشتری کسب و کار ها فرا هم آورد. پس از آن فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… محلی برای جولان دادن شرکت ها برای برند سازی و فروش بودند.

اهمیت کانال های فروش مجازی :

با توجه به استقبال شدید مردم درنیا از فضای اینترنت، روش های خرید مردم تغییر یافت. بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای حضور در بازار ها و صرف کردن چندین ساعت برای خرید چیزی، با چند کلیک این کار را انجام دهند. فعالیت های بازاریابی با استفاده از کانال های فروش اینترنتی بسیار کم هزینه تر و هدفمند تر شد. در شبکه های اجتماعی و یا وبسایت ها شما به خوبی می توانید مخاطب هدف خود را تارگت کنید و با انجام بازاریابی شخصی سازی شده، با هزینه ی کمتر فروش بیشتری را تجربه نمایید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button