اخبار

آپدیت 2023 هسته‌ی گوگل به پایان رسید

آپدیت هسته‌ی مرکزی گوگل

گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، هر روز در حال به روز رسانی و فعالیت بر روی الگوریتم‌های خود است. اما معمولا این تغییرات روزانه بصورت جزیی انجام می‌شود و تغییرات نامحسوسی را بر روی نتایج قرار می‌دهد. اما گاهی این بروزرسانی‌ها بصورت شدید و عمده انجام شده و می‌تواند نتایج جستجو را به شکل قابل توجهی دستخوش تغییرات کند. این بروزرسانی ها به آپدیت هسته‌ی گوگل معروف است و معمولا این شرکت زودتر از شروع این به روز رسانی اطلاع می‌دهد. آپدیت هسته‌ی گوگل معمولا بیش از ۱ هفته زمان می‌برد و تمام سئوکاران در سراسر دنیا منتظر انتشار جزییات این به روز رسانی هستند. در سال ۲۰۲۳ میلادی گوگل دو تغییر و به روزرسانی بزرگ در هسته‌ی گوگل و الگوریتم های خود انجامن داده است. تغییر اول به ژوئن ۲۰۲۳ برمیگردد. این تغییرات برروی پروداکت ریویو متمرکز بود و بیشتر برای وبسایت‌های فروشگاهی تاثیر گذاشت. هدف گوگل برای آپدیت ژوئن بهبود نتایج جستجو برای افرادی بود که قصد خرید محصول را دارند وسعی در بهبود نتایج صفحات محصول داشت. در این آپدیت گوگل به شما متذکر می‌شود که به جای نوشتن یک توضیحات ساده باید مقایسه‌ی محصولات و تحقیقات علمی خود را در مورد آن بیان کنید. گوگل از سال ۲۰۲۱ بر روی پروداکت ریویو متمرکز بوده است و همواره به وبسایت‌های فروشگاهی توصیه کرده که در صفحات محصول توضیحات کامل و اطلاعات کمک کننده‌ای را به مخاطبان ارائه دهند.

جدیدترین بروزرسانی هسته‌ی گوگل ۳۱ مرداد برابر با ۲۲ آگوست میلادی آغاز شد و ۱۶ روز ۳ ساعت به طول انجامید. نهایتا در تاریخ ۷ سپتامبر برابر با ۱۶ شهریور گوگل از پایان این به روز رسانی اطلاع داد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این آپدیت جدید هسته‌ی گوگل بپردازیم. اما قبل از آن توضیحاتی درمورد آپدیت ها و اهداف گوگل از آن‌ها را ارائه می کنیم.

آپدیت هسته‌ی گوگل به چه معناست؟

آپدیت هسته‌ی مرکزی گوگل به معنی تغییرات گسترده در الگوریتم‌های گوگل است که منجر به تغییرات عمده در نتایج سرچ و جستجوی موتور جستجوی گوگل می‌شود. گوگل به طور منظم تغییراتی را در الگوریتم‌های خود جهت بهبود نتایج جستجو انجام می‌دهد اما بصورت دوره‌ای و سالانه ۱ یا دو مرتبه به آپدیت هسته‌ی مرکزی خود می‌پردازد. البته با رشد تکنولوژی و همچنین تغییرات رفتار مردم در موتور جستجو ممکن است این آپدیت و به روز رسانی ها گسترده‌ و بیشتر انجام گیرد.
شرکت گوگل همیشه قبل از انجام آپدیت‌های هسته‌ی مرکزی اطلاع رسانی انجام می‌دهد. بنابراین اگر در زمینه‌ی سئو و بهینه‌سازی وبسایت فعالیت دارید، قطعا باید توجه ویژه‌ای به این آپدیت‌ها داشته باشید.

هدف گوگل از آپدیت‌ها چیست؟

قطعا گوگل قصد آزار و اذیت سئوکاران و صاحبان وبسایت‌ها را ندارد. هدف گوگل ارائه‌ی نتایج دقیق به کاربرانیست که در این موتور جستجو سرچ می‌کنند. روزانه بیش از ۵ میلیارد سرچ در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود و هر روز به این تعداد نیز اضافه خواهد شد. اگر کمی فکر کنیم متوجه می‌شویم که این تغییرات باعث افزایش چشمگیر کاربران جستجوگر گوگل شده‌است. فرض کنید به گوگل سر بزنید و بعد از سرچ عبارت مورد نظر خود، مشکلتان حل نشود و یا برای پیدا کردن پاسخ خود نیاز باشد که ده ها نتیجه را بررسی کنید. طبیعتا اگر این اتفاق چندین بار تکرار شود احتمال بازگشت شما و اعتماد به این موتور جستجو کم خواهد شد. هدف گوگل از آپدیت‌های پی در پی این است که کاربران در کوتاهترین زمان، به هدف خود دست پیدا کنند.

آپدیت هسته‌ی مر کزی گوگل در آگوست ۲۰۲۳

آپدیت آگوست ۲۰۲۳ گوگل هدفش refine و پالودن الگوریتم‌های گوگل جهت ارائه‌ی نتایج کمک‌کننده و قابل اعتماد به کاربران است. در صورتی که آپدیت قبلی گوگل تمرکز بیشتری بر روی پروداکت ریور و صفحات محصولات داشت. این آپدیت طبیعتا تغییرات چشمگیری بر روی نتایج گوگل ایجاد می‌کند. در واقع این آپدیت به صورت سختگیرانه تری محتوای‌ وبسایت‌ها را بررسی می‌کند و در صورتیکه اطلاعات جامعی در بر نداشته باشد آن را به رتبه‌های پایین‌تری می‌برد.

شاید برای شما سوال باشد که دقیقا تغییرات چه بوده است؟ در زمان انتشار این مقاله اطلاعات دقیقی از جزییات آپدیت در دسترس نیست اما با توجه به نوع آپدیت هسته‌ی مرکزی می‌توان تصمیم گیری کرد که چطور برنامه‌ی سئو وبسایت خود را پیش ببریم تا دچار افت رنکینگ نشویم.

بعد از آپدیت ها چه فعالیت‌هایی را انجام دهیم؟

بعد از آپدیت‌های هسته‌ی گوگل ممکن است دچار جهش و یا افت رتبه شویم. در هر دو حالت از انجام تصمیم‌های عجولانه و احساسی دوری کنید. همانطور که گفته شد این آپدیت تمرکز بیشتری بر روی ایجاد نتایج کمک کننده به کاربران داشته است. بنابراین انجام کارهای زیر می‌تواند به بهبود رتبه‌ي‌ وبسایت شما کمک زیادی کند:

  • برای تولید محتوای غنی و کمک کننده به کاربر برنامه‌ریزی کنید. برای انجام این کار دغدغه‌ها و سوالات ذهن مشتریان هدف خود را لیست کنید. سپس تمرکز کنید آن‌ها برای یافتن جواب سوالات خود چه چیزهایی را در گوگل سرچ می‌کنند. سپس برای سوالا آن ها مقالات و محتواهای متفاوتی را تهیه کنید تا بطور کامل آن‌ها را به هدفشان برسانید. فقط بر روی همین نکته تمرکز کنید.

  • از مدل‌های مختلف محتوا مانند ویدئو، تصاویر، پادکست و محتوای متنی برای پاسخ دادن به نیاز کاربران خود استفاده کنید.

  • محتواهای سایت خود را به روز رسانی کنید. بعضی از محتواهای شما هستند که شاید نیاز کاربر فعلی را به خوبی برطرف نکنند. ممکن است با رشد تکنولوژی، تغییرات جوامع و غیره، روش‌های قبل شما کارساز نباشد. یا ممکن است محتواهای قبل شما بصورت تخصصی نوشته نشده‌باشد و نیاز کاربر را برطرف نکند. این محتواها را پیدا کنید و مطابق با نیاز کاربر بروزرسانی انجام دهید.

  • برای کاربر بنویسید. روش‌های قبلی سئو را فراموش کنید. به جای نوشتن برای موتورهای جستجو برای رفع نیاز مخاطب هدف خود محتوا تولید کنید.

  • به صورت منظم و با برنامه ریزی و مستمر در وبسایت خود حضور پیدا کنید و تولید محتوا کنید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی جدیدترین آپدیت مرکزی هسته‌ی گوگل پرداختیم. اطلاعات این صفحه قطعا با منتشر شدن جزییات بیشتر از آپدیت گوگل به روزرسانی خواهد شد. اما برای موفقیت در سئو و بازاریابی از طریق وبسایت، بهترین کار صادقانه و درست کارکردن است. به جای استفاده از ترفندهای مختلف و مقطعی به فکر مفید بودن برای کاربرانی باشید که به طالاعات شما نیاز دارند. مطمئن باشید اگر گوگل هم به شما رتبه ندهد، کاربری که به طریق مختلف وارد وبسایت شما می‌شود، مفید بودن محتوای شما را تشخیص داده و به یک مشتری وفادار برای شما تبدیل خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button