آموزش ریلز در اینستاگرام

شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که بعد از سرچ موضوعی در گوگل، در نتایج برتر با پیج‌هایی از اینستاگرام رو به رو شده باشید. در واقع این پیج‌ها با اتصال پیج اینستاگرام خود به گوگل، در نتایج این موتور جستجو حضور یافته‌اند. این اتفاق معمولا در کلمات کلیدی کم رقابت زیاد اتفاق می‌افتد. مزیتی که این روش دارد، باعث می‌شود شما بتوانید روزانه از طریق گوگل نیز مخاطب داشته باشید. معمولا مخاطبینی که از طریق گوگل موضوعی را سرچ می‌‌کنند، مشتریانی هستند که تصمیم خود را گرفته و به دنبال شما می‌گردند، بنابراین از دسته‌ی مشتریان هدفمند محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم، که شما نیز بتوانید پیج خود را به گوگل متصل کنید.

آموزش اینستاگرام برای افراد مبتدی

کارو وبز

طریقه‌ی ایندکس پیج اینستاگرام توسط گوگل:

ابتدا بررسی کنیم، چه اتفاقی می‌افتد که گوگل پیج‌هایی را در نتایج خود نمایش می‌دهد. ربات‌های موتور جستجوی گوگل به صورت منظم صفحات وبسایت اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی را رصد کرده و در آن‌ها می‌خزند. پیج های اینستاگرام نیز هریک صفحات مجزایی را در وبسایت اینستاگرام تشکیل می‌دهند. ربات‌های گوگل بعد از خزش در هریک از این صفحات، تمام محتواهای موجود در هر پیج را بررسی و در پایگاه داده‌ی خود ثبت می‌کنند. با توجه به مطالبی که شما در کپشن خود قرار می‌دهید، این ربات ها موضوع پیج شما را تشخیص می‌دهند. نوشته‌ي کپشن، هشتگ‌ها، توضیحاتی که در بایو اینستاگرام می نویسید و غیره، توسط این ربات‌ها به طور کامل بررسی می‌‌شود. حال سوال اینجاست، که آیا اینستاگرام محتواهای ویدئویی و عکس‌‌ها را نیز می‌تواند آنالیز کند؟ اگر کارهایی که در ادامه توضیح می‌‌دهیم را انجام دهید، بله! تشخیص می‌دهد.

چگونه پیج اینستاگرام را به گوگل وصل کنم؟

خب با توجه به مطالب بالا، احتمالا ذهن شما آماده شده است که چنین چیزی امکان پذیر است. با توجه به اینکه، گوگل هر پیج را به طور کامل رصد می‌کند، در صورتیکه ما بتوانیم، به درستی حوزه‌ی کاری خود را به گوگل حالی کنیم، این موتور جستجو نیز، در کلمات کلیدی مربوط به کارمان، ما را در نتایج خود نمایش می‌‌دهد. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • در بخش name بایو اینستاگرام به کلمه‌ی کلیدی اصلی کارتان اشاره کنید.
  • در توضیحات بایو اینستاگرام کلمات کلیدی کارتان را معرفی کنید.
  • محتوای پیجتان را براساس حوزه‌ی کاریتان منتشر کنید.
  • در کپشن از کلمات کلیدی مربوط به محتوا ( که قطعا به حوزه‌ی کاری شما مربوط است) استفاده کنید.
  • در هشتگ‌‌ها از کلمات کلیدی کارتان استفاده کنید.
  • بصورت مستمر فعالیت های بالا را انجام دهید.
پیج اینستاگرام ونتایج گوگل

محتوای تصویری اینستاگرام را چگونه به گوگل معرفی کنیم؟

شاید سردر گم باشید که چطور ربات‌ها، مفهوم عکس‌‌ها یا ویدئو‌های ما را متوجه می‌شوند؟ آیا مانند یک انسان آن‌ها را بررسی می‌کنند؟ پاسخ منفی است. در سال ۲۰۲۲ اینستاگرام امکاناتی را قرار داد که شما می‌توانید مفهوم تصاویر و یا ویدئو هایی که در فرمت پست (نه ریلز!) منتشر می‌شوند را به صورت متنی توضیح دهید. برای این کار ، هنگامی که پست تک اسلایدی و یا ورقه‌ای می‌گذارید این مراحل را انجام دهید.

  • در قسمت آخر جایی که کپشن را می‌نویسید، به انتهای صفحه رفته و برروی advance setting کلیک کنید.
  • سپس برروی write alt text کلیک کنید.
  • در این قسمت می‌توانید برای هریک از اسلاید ها متنی را بنویسید.
  • در توضیح هر اسلاید، سعی کنید از کلمات کلیدی کارتان که مربوط به محتوای منتشر شده است، استفاده کنید.

مزیت این روش این است که هم اینستاگرام از موضوع شما بهتر اطلاع پیدا می‌‌کند و هم ربات‌های گوگل موضوع پیج شما را بهتر می‌فهمند.

جمع بندی

اگر روش های گفته شده در این مقاله را اجرا کنید، دو مزیت برای شما دارد. مزیت اول این است که ایسنتاگرام به خوبی متوجه محتوای شما شده و سعی می‌کند محتواهای شما را به مخاطبین هدف شما نمایش دهد. مزیت دوم این است که گوگل نیز پیج شما را در نتایج مربوط به کلمات کلیدی شما نمایش خواهد داد. اگر حوزه‌ی کاری شما در گوگل کم رقیب باشد، احتمال اینکه به رتبه‌های برتر نیز برسید، زیاد است.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button