ویژه‌ی طراحان وبسایت

صفحه‌ی لندینگ سایت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

ویژگی های لندینگ پیج در وبسایت

شناخت ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که می‌توانید در زمینه بازاریابی سایت و فروش محصولات خود بردارید. در واقع، به‌عنوان یک بازاریاب دنیای دیجیتال، باید بگوییم که اهمیت صفحات فرود بر هیچ‌کس پنهان نیست. چون یک صفحه فرود، همان برگه تعیین شده‌ای است که بازدیدکنندگان هنگام کلیک بر روی یک تبلیغ به آن منتقل می‌شوند.

لندینگ پیج همچنین به‌عنوان صفحه‌ای شناخته می‌شود که از دکمه فراخوانی برای گرفتن اقدام از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دسته صفحات اصلی یک وب‌سایت گنجانده می‌شود.

دقت داشته باشید که این صفحات، صرف نظر از اینکه چگونه باعث فرود مخاطبان در سایت می‌شوند، آن‌ها را تشویق می‌کنند تا به مشتری‌های همیشگی یک کسب‌وکار تبدیل شوند. ازاین‌رو، صفحات فرود، اجزای منحصربه‌فرد و قدرتمندی از یک وب‌سایت هستند که از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای رشد یک کسب‌وکار کمک می‌گیرند.

معرفی صفحه‌ی فرود و بررسی کاربردهای آن در موفقیت بیزینس‌ها

قبل‌از بررسی ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت و آموزش چگونگی نوشتن چنین برگه‌ای، ابتدا اجازه دهید تا شما را با صفحه ورود و کاربردهای واقعی آن آشنا کنیم. باید گفت لندینگ پیج یک صفحه از سایت است که با یک هدف خاص تولید می‌شود و آن گرفتن واکنش از مخاطبان هدف است.

به سخن دیگر، صفحات فرود حاوی فرم‌هایی هستند که از بازدیدکنندگان اطلاعات خاصی دریافت می‌کنند. این یعنی کاربران اینترنت، در ازای دریافت چیزی ارزشمند، اطلاعات خود را در اختیار وب‌مستر قرار می‌دهند.

شاید الان به این فکر کنید که آیا کسی حاضر است تا اطلاعات خود را به غریبه‌ها واگذار کند؟ اصلا چه معنی دارد که در یک سایت ناشناخته، واکنشی دربرابر فرم‌های برقراری تماس نشان داده شود؟

خب! باید گفت دقیقا اینجاست که بهترین روش‌های آماده‌سازی و نوشتن صفحات فرود مشخص می‌شود. چون یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لندینگ پیج موفق این است که به‌دلیل هدفمندبودن، خوش‌ساخت‌بودن و داشتن محتوای کمک‌کننده تقریبا هر کسی را تشویق به تعامل و ارسال اطلاعات خود خواهد کرد.

چرا وب سایت ها برای موفقیت به لندینگ پیج نیاز دارند؟

اهمیت لندینگ پیج در وبسایت

کاربران معمولا سوال می‌پرسند که چرا با وجود صفحه اصلی، درباره ما و ارتباط با ما باز هم نیاز به صفحات ورود احساس می‌شود؟ ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت چیست که کسب‌وکارها حاضر هستند تا این اندازه برای آن هزینه کنند؟

باید پاسخ داد که صفحه فرود با حذف ناوبری، پیوندهای رقابتی و گزینه‌های جایگزین حواس‌پرتی را از بین می‌برد تا توجه بازدیدکننده‌تان را به محتوا و ویژگی‌های خدمات سایت جلب کند.

منظور ما از توجه مخاطبان این است که به‌کمک داشتن صفحه فرود باکیفیت، می‌توانید بازدیدکنندگان خود را به جایی که می‌خواهید بفرستید، از آن‌ها اطلاعات بگیرید، در مورد تجربه‌هایشان سوال بپرسید و در نهایت ذهن آن‌ها را برای خرید محصول یا خدمات‌تان آماده کنید.

ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت چیست؟ چگونه آن را اجرا کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های لندینگ پیج سایت این است که با شناخت ویژگی‌های آن، شما هم می‌توانید برای وب‌سایت خود، یک نمونه استاندارد از آن‌ها را آماده کنید. در ادامه روش ساخت یک لندینگ حرفه‌ای را برایتان لیست کرده‌ایم:

  • تیترهای جذاب و تبلیغاتی بنویسید.
  • عکس‌های مرتبط با متن را در صفحه‌ی لندینگ سایت درج کنید.
  • از تکنیک اقناع استفاده کنید.
  • شما مجاز به کپی‌برداری هستید.
  • حتما یک فرم برای برقراری ارتباط ساده در صفحه قرار دهید.
  • متن‌های کال تو اکشن را بولد کنید.
  • در مورد مزیت رقابتی‌های خود صحبت کنید.
  • فقط نکات ضروری را بنویسید و از درازنویسی پرهیز کنید.
  • سایت خود را واکنش‌گرا طراحی کنید.
  • تولید محتوای متنی صفحه را طبق سلیقه موتورهای جستجو بنویسید.

در ادامه هریک از این موارد را توضیح خواهیم داد.

عنوان پول ساز بنویسید!

ما در کارو وبز در طول سال‌ها تجربه‌ای که در بسترهای دیجیتالی به‌دست آورده‌ایم، باید بگوییم که به‌ازای هر 10 نفری که از یک صفحه فرود بازدید می‌کنند، حداقل 7 نفر از آن‌ها، از صفحه خارج می‌شوند. به همین دلیل برای پایین نگه‌داشتن این آمار، باید از کلمات پول‌ساز برای عناوین برگه استفاده کنید.

در واقع این موضوع به‌قدری اهمیت دارد که اگر بخواهیم پرده از مهم‌ترین ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت  برداریم، باید اشاره کنیم که بازدیدکنندگان باید در عرض چند ثانیه پس از ورود به سایت شما، متوجه شوند که چه خدمات و محصولاتی برای آن‌ها آماده کرده‌اید.

بنابراین، با توجه به اینکه عنوان اولین چیزی است که آن‌ها می‌خوانند، پس کلمات باید به‌طور واضح و مختصر دنبال هم چیده شوند. چون فقط به این ترتیب است که ارزش صفحه فرود حفظ می‌شود. همچنین ذکر این نکته لازم است که عناوین لندینگ پیج سایت‌تان باید از ویژگی‌هایی مثل وضوح، صحبت مستقیم و قاطعانه و در آخر جذابیت برخوردار باشند.

تاثیر تصاویر مرتبط را در صفحه‌ی لندینگ سایت دست کم نگیرید!

تاثیر تصاویر در لندینگ پیج سایت

اضافه‌کردن تصویر برای انتقال احساسات است. به همین دلیل حتما این نکته را در نظر بگیرید که برای تفهیم بهتر متن، از عکس‌های ترندی و مرسوم استفاده کنید. به سخن دیگر، پیشنهاد ما این است که برای خاص‌کردن محتوای لندینگ پیج، نیازی نیست که از گرافیک و عکس‌هایی استفاده کنید که کاربر با آن‌ها آشنا نیست. چون همان‌طور که حتما تجربه کرده‌اید، ما انسان‌ها به‌طور ناخودآگاه از چیزهایی که نمی‌شناسیم، دوری می‌کنیم.

در صفحه فرود از لحن قانع‌کننده استفاده کنید!

مخاطب بعداز ورود به هریک از صفحات فرود سایت شما، این حق را دارد تا برای دریافت خدمات یا خرید محصولات‌تان قانع شود. پس به‌عنوان یک ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت که از اهمیت زیادی برخوردار است، این موضوع را لحاظ کنید که بدون ایجاد نیاز در مخاطب نمی‌توانید به او چیزی بفروشید. همچنین بدون صحبت درباره نقاط درد و تاریک زندگی او، قادر به فروش هیچ خدمت یا محصولی نخواهید بود.

کپی برداری هیچ ایرادی ندارد!

کپی برداری در لندینگ پیج

قبول داریم که تیتر پول‌ساز، تصویر جذاب و لحن قانع‌کننده باعث افزایش کیفیت صفحه ورود می‌شود؛ اما تجربه به ما نشان داده که بدون کپی‌برداری، نمی‌توانید یک نسخه بدون ایراد از کسب‌وکارتان را به بازدیدکنندگان سایت‌تان نشان دهید. چون این کپی در حقیقت به‌عنوان یک تکنیک بدون ریسک برای شما عمل خواهد کرد. برای پیاده‌سازی این روش، کافی‌است مراحل لیست پایین را دنبال کنید:

  • مخاطب هدف خود را بشناسید.
  • لحن کسب‌وکارتان را تعیین کنید.
  • در مورد ادبیات و نوع شخصیت تارگت مارکت خود تحقیق کنید.
  • رقبا را به‌درستی بررسی کنید و نقاط ضعف آن‌ها را به نقاط قوت خود تبدیل کنید.
  • در آخر تصاویر، متن‌ها و لحن صفحه را مطابق با بیزینس خود، شخصی‌سازی کنید.

چرا وجود فرم تا این اندازه در لندینگ پیج مهم است؟

با بررسی ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت، امکان ندارد که صحبت از فرم و امکانات آن به‌میان نیاید. چون وجود فرم باعث می‌شود که روند دسترسی کاربران به شما، ساده‌تر طی شود. حتما این موضوع را جدی بگیرید که وقتی کاربران با استفاده از تصاویر، برندسازی و کلمات شما تحت تاثیر خرید قرار می‌گیرند، باید بلافاصله از آن‌ها واکنش دریافت کنید.

بنابراین، با توجه به اینکه فرآیند ارسال ایمیل، برقراری تماس یا حتی ارسال تیکت زمان‌بر است و امکان دارد کاربر هر لحظه تصمیم خود را تغییر دهد، پیشنهاد ما این است که حتما وجود یک فرم با طراحی استاندارد و فیلدهای ضروری را در سایت خود جدی بگیرید. چراکه فقط به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که یک بازدیدکننده معمولی، به مشتری‌تان تبدیل خواهد شد.

چرا تضاد رنگ دکمه و نوشته کال تو اکشن در صفحه لندینگ اهمیت دارد؟

تضادها در لندینگ سایت

حال که صحبت در مورد ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت داغ است، اجازه دهید تا کمی هم در مورد بولدکردن متن‌های مهم مثل کال تو اکشن با شما صحبت کنیم.

دعوت به اقدام (CTA) مسلما مهم‌ترین عنصر در صفحه فرود سایت شما است. این تکنیک باعث تشویق کاربر برای ارسال نظر، صحبت درباره تجربه‌ها، ارسال اطلاعات، ثبت‌نام در سایت یا حتی خرید می‌شود.

به همین دلیل توصیه ما این است که دکمه CTA را به‌صورت برجسته در سایت طراحی کنید. این یعنی باید رنگ آن را نسبت به سایر عناصر متضاد در نظر بگیرید.

همچنین ذکر این نکته ضرورت دارد که کال تو اکشن همیشه به‌صورت دکمه ظاهر نمی‌شود و گاهی در یک جمله قانع‌کننده به‌کار می‌رود. پس فراموش نکنید که این متن‌ها را پررنگ کنید یا رنگ دیگری برایشان در نظر بگیرید.

چرا تاکید روی مزیت های رقابتی مهم است؟

صحبت درباره مزیت رقابتی، هیچ تفاوت خاصی با پیشنهاد دادن برای عقد یک قرارداد ندارد. به همین دلیل در بحث ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت، امکان ندارد که به آن پرداخته نشود. دقت داشته باشید که ذکر نقاط قوت کسب‌وکارتان در صفحه فرود، باید یک‌سری ویژگی داشته باشد که آن‌ها را در پایین لیست کرده‌ایم:

  • قبل‌از تعریف مزیت رقابتی، تحقیقات بازار را انجام دهید.
  • سعی کنید مزیت رقابتی خود را روی قیمت تعریف نکنید.
  • مزیت رقابتی که می‌نویسید، باید یک ارزش افزوده برای کاربران داشته باشد.
  • حتما لحاظ کنید که مزیت رقابتی شما نباید به‌صورت اغراق‌آمیز نوشته شود.
  • پیش‌از نوشتن مزیت رقابتی، برای شناخت مخاطب هدف خود وقت بگذارید.
  • در جای درست از مزیت‌های رقابتی کسب‌وکار خود رونمایی کنید.
  • حتما لحن بیزینس خود را هنگام بیان مزیت رقابتی به‌کار ببرید.
  • مزیت رقابتی کسب‌وکار خود را با حمله به کسب‌وکارهای دیگر بیان نکنید.

چرا درازنویسی در صفحات فرود ممنوع است؟

درازنویسی یک بیماری ادبی است که قلم نویسندگان زیادی به‌ دلیل آلوده‌شدن به آن، بدون خواننده باقی مانده است. به همین دلیل با در نظرگرفتن اینکه بازدیدکنندگان گوگل، زمان زیادی را صرف مطالعه لندینگ پیج شما نمی‌کنند و خیلی زود بی‌حوصله می‌شوند، توصیه ما این است که تحت هیچ عنوان، مطالبی که قصد صحبت درباره آن را دارید، طولانی نکنید. چون احتمال اینکه کاربر زود خسته شود و سایت شما را بدون خواندن لندینگ پیج‌تان ترک کند، بسیار زیاد است.

چرا صفحات یک وب سایت باید واکنش گرا باشد؟

واکنش گرا بودن صفحات وبسایت

ممکن است بپرسید که ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت چه ارتباطی به واکنش‌گرا بودن صفحات فرود دارد؟ باید پاسخ داد که بسیاری از کاربران گوگل و موتورهای جستجو، با استفاده از دستگاه‌های دیگری مثل تبلت و تلفن همراه وب‌گردی می‌کنند. پس جای تعجب ندارد که اگر در طراحی سایت خود، فقط به کاربرانی اهمیت دهید که با دسکتاپ از سایت‌تان بازدید می‌کنند، با افت شدید ورودی مواجه خواهید شد.

ازطرف‌دیگر باید این نکته را در نظر بگیرید که نباید برای واکنش‌گرا بودن صفحات فرود، برخی از عناصر را در حالت موبایل مخفی کنید. چون نبودن هریک از بخش‌های لندینگ پیج در معرض دید مخاطب، منجر به عدم تاثیرگذاری متن، تصاویر و مزیت‌های رقابتی کسب‌وکارتان خواهد شد.

البته خالی از لطف نیست که به این نکته اشاره کنیم، گوگل و موتورهای جستجو به سایت‌هایی که واکنش‌گرا نیستند یا برخی از عناصر صفحات فرود یا هر صفحه دیگری را نمایش نمی‌دهند، اعتماد نخواهد کرد. همان‌طور که همه به این موضوع آگاهی دارند، سایتی که مورد اعتماد گوگل قرار نگیرد، هیچ‌وقت نمی‌تواند فرصتی برای رشد و کسب درآمد پیدا کند.

منظور از نوشتن محتوای سئو شده چیست؟

با یک نگاه اجمالی به تبلیغات گوگل و نحوه پروموت‌کردن محصولات و محتواها، می‌توان فهمید که متن، ویدیو و تصویر سئوشده، تا چه اندازه برای این موتور جستجو اهمیت دارد. به سخن دیگر، برای رشد در بستر این فناوری، شما نیاز به تایید این موتور جستجو دارید.

تاییدشدن از سمت موتور جستجوی گوگل، تفاوتی با تبلیغات گوگل ندارد. البته قبول داریم که این موضوع دارای تکنیک‌های منحصر به خود است؛ اما توجه داشته باشید که وقتی گوگل سایت شما، محتوا و کسب‌وکارتان را تایید می‌کند، در واقع در حال تلاش برای تبلیغ شما و فرستادن کاربران به سایت‌تان است.

بنابراین، وقتی می‌گوییم حتما محتوای سئوشده تولید کنید و به قوانینی که گوگل برایتان وضع کرده اهمیت دهید، در حقیقت در حال اشاره به مهم‌ترین ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت هستیم.

چند نکته تکمیلی که باید در مورد آن ها بدانید!

حال که صحبت در مورد مهم‌ترین ویژگی‌های یک صفحه لندینگ حرفه‌ای به پایان رسید، لازم است تا به چند نکته تکمیلی نیز بپردازیم:

  • به رنگ‌بندی صفحه لندینگ سایت دقت کنید. از تکنیک کنتراست روی عناصر مهم کمک بگیرید.
  • مطلب را طوری بنویسید که متن اصلی و لپ کلام نوشته در یک چشم بر هم زدن خوانده شود.
  • مخاطبان به‌صورت ناخودآگاه نشانه‌های جهت‌دار را دنبال می‌کنند. از آن‌ها استفاده کنید.
  • امکان خواندن نظرات مشتری‌های سابق خود را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

جمع‌بندی

آیا می‌خواهید ویژگی لندینگ حرفه‌ای سایت را بشناسید؟ آیا به‌دنبال این هستید که صفحه فرود اختصاصی سایت خود را آماده کنید؟ برای انجام این کار باید چند اقدام مهم انجام دهید که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توانیم به استفاده از عناوین پول‌ساز، بهره‌مندی از تصاویر مرتبط، نوشتن کال تو اکشن‌های قوی و پررنگ‌کردن مزیت‌های رقابتی اشاره کنیم.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button