ویژه‌ی مدیران

5 دلیل نیاز هر کسب و کار به وبسایت

دلایل نیاز به طراحی سایت

در این مقاله تصمیم گرفتیم صحبت های افراد جامعه را بررسی کنیم. هر کدام از این افراد برای راه اندازی نکردن وبسایت خود دلیلی دارند، ما نیز با دلایل خود، آن ها را به چالش می کشیم.

مشتری داریم، پس نیازی به سایت نداریم:

بسیاری از مدیران کسب و کار، بخصوص کسب و کارهای کوچک همچنان معتقدند که نیازی به وبسایت ندارند. بسیاری از آنها در پاسخ به این سوال که چرا به فکر راه اندازی وب سایت برای کسب و کارتان نیستید، اینگونه می گویند: ما مشتریان خود را داریم.! در ادامه به 2 دلیل اشاره می کنیم که به شما ثابت کند باز هم  نیاز دارید تا برای طراحی سایت خودتان اقدام کنید.

1- تغییر عادات خرید مردم:

در این مورد شکی نیست که مردم مثل قبل خرید نمی کنند. به خصوص بعد از فراگیری کرونا، عادات خرید اکثریت مردم تغییر کرد. کمتر کسی پیدا می شود که قبل از خرید چرخی در گوگل نزند. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که فقط میخواستید درباره ی محصول و یا خدماتی فقط تحقیق کنید، اما خرید خود را نهایی کرده اید. پس قبول کنید که مردم نیز، دقیقا مانند خودتان، 90 درصد خرید هایشان را اینترنتی انجام می دهند و یا قبل از خرید در اینترنت تحقیق می کنند. 

2- رقیبانتان بیکار ننشسته اند:

شاید شما در کسب و کارتان بسیار معروف و شناخته شده باشید. به همین دلیل معتقدید که شما را می شناسند و احتیاجی به داشتن وبسایت و تبلیغات ندارید. در دراز مدت چطور؟ رقبایتان در فضای اینترنت هر روز درحال فعالیت هستند و در جامعه ی بزرگتری مشغول به فعالیتند. آن ها در آنجا در حال معروف شدن هستند، شاید در دراز مدت، بسیاری از مشتریان شما هم، اتفاقی با آنها از طریق وبسایتشان آشنا شدند. پس آینده نگر باشید! 

شبکه های اجتماعی هست، نیازی به وبسایت نداریم:

بسیاری از صاحبان کسب و کار معتقدند که با وجود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، نیازی به جذب مشتری از  راه های دیگر ندارند. ما برای طراحی سایت در اصفهان، روزانه با بسیاری از صاحبان کسب و کار در این استان ملاقات داریم و اکثرا، دلیلی برای سرمایه گذاری بر روی وبسایت  نمی بینند. توجیهشان نیز فروش خوبشان از طریق اینستاگرام است. در ادامه، دلایلی را برای اهمیت داشتن وبسایت در کنار ایسنتاگرام و دیگر کانال های فروش، بیان می کنیم. 

3- مالکیت کامل کانال فروش خود را داشته باشید:

شما در ایسنتاگرام، مالک کامل پیج خود نیستید. بسیاری از مواقع پیش آمده که شرکت اینستاگرام، به دلایل مختلف، پیج شما و یا اطرافیانتان را بسته باشد. اما شما مالک کامل وب سایت خود هستید. در واقع برای جایی سرمایه گذاری می کنید که صاحب آن هستید، نه یک مستاجر. البته در بازاریابی و فروش، باید همه ی کانال های فروش شما فعال باشد. یعنی در کنار اینستاگرام، تلگرام و… برای وبسایت خودتان نیز سرمایه گذاری کنید. 

4- امنیت کامل در وبسایت:

بسیاری این جمله را شنیدید: ” پیج من هک شد”. امنیت اینستاگرام بسیار پایین تر از وبسایت است. البته فراموش نکنید که هک شدن اینستاگرام و پلتفرم ها معروف دنیا به این سادگی نیست. بسیاری از مواقع به دلایل رفتار خودمان است که این پیج ها از دست می رود. اما در حالت کلی، وبسایت امنیت بالاتری دارد. بنابراین شما به عنوان یک مدیر کسب و کار، باید ریسک کمتر را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. 

5- سرچ پذیر بودن وبسایت:

در اینستاگرام اگر اسم پیجتان را بدانند، میتوانند شما را با سرچ پیدا کنند. اما مثلا اگر فروش کفش داشته باشید و فردی به دنبال کفش اسپرت زنانه باشد،قطعا از طریق اینستاگرام نمیتواند به راحتی به شما برسد. اما اگر یک وبسایت با این کلمه ی کلیدی، در صفحه ی اول گوگل داشته باشید، روزانه چند صد نفر فقط بخاطر همین محصول وارد سایت شما خواهند شد. 

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button