ویژه‌ی طراحان وبسایت

طراحی سایت دو زبانه و کاربردهای آن

طراحی سایت چند زبانه

بسیاری از کسب و کارها علاوه بر بازار داخل کشور، تقاضای خرید و مشتریانی در خارج از مرزها نیز دارند. برای بازاریابی این جامعه ی هدف در کشور های دیگر، بسیاری از آن ها وبسایت را انتخاب می کنند. حال سوال اینجاست که آیا باید برای هر کشور، وبسایت جداگانه ای طراحی کنند؟ طبیعتا این کار زمان و هزینه ی زیادی را از آن ها خواهد گرفت. یکی از روش ها طراحی سایت چند زبانه است. ما در کاروو وبز تجربه ی همکاری با چنین کسب و کارهایی را داشته ایم. بسیاری از افرادی که برای طراحی سایت در اصفهان و یا شهرهای دیگر به ما مراجعه نموده اند این مسئله را بیان می کردند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به بیان راهکار و معرفی چند نمونه کار در این زمینه بپردازیم.

وبسایت دو زبانه چیست ؟

وبسایت دو زبانه در واقع وبسایتی است که زبان پیش فرض آن فارسی است اما امکان تغییر و سوییچ به زبان انگلیسی یا عربی و یا هر زبان دیگری را دارد. شما می توانید با طراحی سایت خود به زبان فارسی و مجهز کردن آن به زبان های دیگر اقدام کنید و نیازی نیست برای هریک از آن ها یک وبسایت جداگانه طراحی و راه اندازی کنید. با این کار در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده و تمرکز بیشتری بر روی بازاریابی کسب و کار خود می کنید.

آیا امکان افزودن زبان های بیشتری وجود دارد؟

امکان طراحی سایت با زبان های بیشتر نیز وجود دارد. فرض کنید شما قصد فروش محصول خود به کشورهای عربی و دیگر کشور ها را نیز دارید. هرچند زبان بین المللی انگلیسی است و مجهز کردن وبسایتتان به زبان انگلیسی قسمتی از نیاز های شما را برطرف می کند، اما برخی کشور ها استفاده از زبان انگلیسی را سخت می دانند. به همین دلیل اگر قصد فروش به کشور های خلیج فارس و حتی روسیه را دارید بهتر است وبسایتتان به این زبان ها نیز مجهز باشد.

آیا صفحات مختلف برای هر زبان طراحی می شود؟

برای طراحی سایت دو زبانه و یا چند زبانه، برای هر صفحه طراحی جداگانه ای انجام نمی شود. بلکه با استفاده از افزونه ی WPML که از افزونه های کاربردی وردپرس است استفاده می شود. این افزونه هر صفحه را به زبان مورد نظر ترجمه و نمایش می دهد. ترجمه ی انجام شده مناسب است و مخاطبان شما دچار مشکل نخواهند شد.

آیا این افزونه به سئو در کشورهای هدف هم کمک می کند؟

اینکه انتظار داشته باشیم با نصب یک افزونه و انجام سئو فارسی، مطالب در زبان های دیگر هم سئو شده و به نتایج برتر گوگل برسد اشتباه است. اگر قصد سئو به زبان انگلیسی دارید، بهتر است که وبسایتتان به صورت متمرکز بر رروی سئو آن زبان فعالیت کند. این روش فقط برای استفاده ی راحت تر مشتریان شما در کشورهای دیگر است و احتمال سئو شدن آن در آن زبان کم است. اما این افزونه به سئو شما در زبان فارسی لطمه ای وارد نخواهد کرد.

طراحی سایت چند زبانه در کاروو وبز :

کاروو وبز در این سالها وبسایت های زیادی را به صورت دو زبانه و چند زبانه طراحی کرده است. بسیاری از کارفرمایان کاروو وبز برای ارتباط بهتر با مشتریانشان در کشورهای خارجی این درخواست را داشته اند. تیم ما با پیاده سازی این روش مشکل آن ها را برطرف کرده و ارتباط بهتری با مشتریان را برای آن ها فراهم آورده است. از جمله ی این وبسایت ها می توان به رایان صنعت و Mhscar اشاره کرد.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button