ویژه‌ی دیجیتال مارکترها

آموزش ریلز اینستاگرام | راز ریلزهای میلیونی

راز ریلز میلیونی در اینستاگرام

قطعا همه‌ی شما با اینستاگرام و قدرت جادویی آن برای بیزینس‌ها آشنا هستید. اینستاگرام محبوبیت بسیار بالایی در بین مردم دارد و روز به روز در تلاش است تا این محبوبیت را حفظ و حتی افزایش دهد. این شبکه‌ی اجتماعی در سالهای گذشته تغییرات زیادی کرده‌است و روز به روز امکانات آن بیشتر می‌شود. یکی از امکانات بسیار جذاب و جدید اینستاگرام ریلز است. ریلز از سال ۲۰۲۰ در مناطق مختلف دنیا تست شد و نهایتا در سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی رونمایی و حمایت شد. الگوریتم ریلز اینستاگرام به گونه‌ای است که اگر با آن آشنا باشید می‌توانید مخاطبان زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنید. بعد از رونمایی از ریلز، کسانی که موفق شدند از این قابلیت به خوبی استفاده کنند، ریلز را یکی از مهم ترین دلایل افزایش فالور پیج اینستاگرام خود می‌‌دانند. در این مقاله قصد داریم آموزش ریلز اینستاگرام را ارائه داده و رازهایی از آن را برملا کنیم.

ریلز اینستاگرام چیست؟

REEL به مدلی از ویدئوهای تمام صفحه‌ی اینستاگرام گفته میشود. ریلز نیز به جمع REEL اطلاق می‌شود. اما در ایران و بین همه‌ی افراد به ریلز معروف است. ریلز اینستاگرام ویدئوهای ۹۰ ثانیه‌ای است که با سایز 16:9 در اینستاگرام منتشر می‌شود. اینستاگرام ابتدا فقط تا ۱۵ ثانیه اجازه‌ی بارگذاری ریلز می‌داد. رفته رفته این زمان افزایش و به ۹۰ ثانیه رسید. اکنون شما اگر هر ویدئویی را(بصورت تکی) در اینستاگرام منتشر کنید در فرمت ریلز منشتر می‌شود. اما اگر بیش از ۹۰ ثانیه باشد باید از قسمت ویدئو آن را منتشر کنید و قابلیت‌های ریلز را ندارد.

اینستاگرام آپشن ریلز را ابتدا برای رقابت با تیک تاک رونمایی کرد. به همین خاطر شما ملزم بود در ۱۵ ثانیه محتوای خود را بگنجانید. به همین دلیل بسیاری از افراد با ویدئوهای چالشی شبیه به تیک تاک سعی در وایرال شدن محتوای خود و جذب فالور بودند. اما اکنون ریلز یکی از محتواهای مهم برای هر پیج بیزینسی است که باید برای تولید آن برنامه داشته باشد.

آموزش اینستاگرام از مبتدی تا پیشرفته

در کاروو وبز بخوانید

آموزش طریقه‌ی قرار دادن ریلز :

برای قرار دادن ریلز در اینستاگرام کار سختی ندارید. همانند قرار دادن پست، روی علامت + پایین اپلیکیشن کلیک کرده و گزینه‌ی ریلز را انتخاب می‌کنیم. سپس ویدئو خود را آپلود کنید. در مراحل بعدی امکاناتی که در استوری اینستاگرام در اختیارتان قرار داشت، اینجا هم در اختیار دارید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Editvideo تمام مراحل ادیت ریلز خود را با استفاده از خود اینستاگرام انجام دهید. در این قسمت شما می‌توانید از موزیک‌های اینستاگرام استفاده کنید، متن روی ویدئو قرار دهید و هر ادیت دیگری که لازم داشته باشید، در این قسمت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قرار دادن ریلز با استفاده از الگو:

شما با استفاده از اینستاگرام می‌توانید ریلزهای بسیار جذابی را در عرض ۱ دقیقه بسازید. برای اینکار می‌توانید از template های موجود استفاده کنید. در این ویدئو روش بارگذاری ریلز با استفاده از الگو را به طور کامل توضیح داده‌ایم.



نکات فنی برای ریلز:

برای قرار دادن ریلز بهتر است که یک سری نکات فنی را رعایت کنید تا بتوانید باز دید خوبی از آن بگیرید.

۱- حتما سایز ویدئو سایز استوری یا همان ۱۶:۹ باشد. در غیر اینصورت احتمالا شانس کمی برای بازدید گرفتن دارید.

۲- سعی کنید ادیت ویدئو را بیشتر با ابزار خود اینستاگرام انجام دهید. تجربه نشان داده ساده ترین ویدئوها وایرال تر می‌شوند. بنابراین وقت و هزینه‌ را برای ادیت‌های خفن هدر ندهید.

۳- سعی کنید ریلزهای خود را کوتاه قرار دهید. ریلزهای زیر ۳۰ ثانیه معمولا بازدید بهتری میگیرند.

ریلز اینستاگرام برای رشد کسب و کارها

راز ریلزهای میلیونی اینستاگرام:

اینستاگرام بعد از رونمایی از ریلز، بازدیدهای بسیار مناسبی به افراد می‌داد. حتی کسانی که خیلی فعالیتی در اینستاگرام نداشتند، یا برای رفتن ۱ پست به اکسپلور درمانده بودند هم، ویوی خوبی می‌گرفتند. اما رفته رفته این بازدیدها تکرار نشد مگر برای عده‌ی خاصی ! اما راز کسانی که هنوزهم ویوهای بسیار بالا و حتی میلیونی می‌گیرند چیست؟

اگر سری به پیج مدیران اینستاگرام و حتی سایت این شبکه‌ی اجتماعی بزنید متوجه این رازها می‌شوید. در ادامه به برملا کردن این راز می‌پردازیم.

۱- مهم ترین آیتم برای اینستاگرام لایک ریلز شماست. هرچقدر در ساعات اولیه، کاربران ریلز شما را بیشتر بپسندند، اینستاگرام آن را به افراد بیشتری نمایش می‌دهد. برای گرفتن لایک بهتر است در ابتدای ویدئو از مخاطبان به طرق مختلف بخواهید که ویدئو را لایک کنند. همچنین در ساعات اولیه‌ای که ریلز را بارگذاری کرده‌اید با دیگران تعامل کنید. برای مثال به پیج فالورهای خود رفته، کامنت بگذارید و لایک کنید تا آنها هم متقابلا این کار را تکرار کنند.

۲- آیتم بعدی که برای اینستاگرام مهم است، ارسال پست شما برای دیگران است. هرچقدر پست شما برای دیگران بیشتر ارسال شود، علاوه بر اینکه به وایرال شدن آن کمک می‌کند، اینستاگرام هم آن را جذاب تشخیص می‌دهد. سعی کنید ویدئوهایی بسازید که قابلیت share شدن داشته باشند. معمولا ویدئوهای چالشی و ویدئوهایی که قشر مشخصی را تارگت می‌کند، خاصیت share شدن دارند.

۳- دسته‌ی سوم و اولویت سوم اینستاگرام برای وایرال شدن، save پست است. هرچقدر پست شما save بالایی بگیرد، درصد وایرال شدن آن بیشتر است. معمولا ویدئوهای آموزشی جزء سیو شدنی ها هستند.

۴- کامنت گذاشتن اولویت آخریست که اینستاگرام برای مکفید بودن یک ریلز بررسی می‌کند. پرسیدن سوال و تعامل با کاربران شانس شما برای افزایش تعداد کامنت را بیشتر می‌کند.

نکات تکمیلی ریلزهای میلیونی

در قسمت قبل اولویت بندی اینستاگرام برای مفید تشخیص دادن یک ریلز را بررسی کردیم. آیتم دیگری که اینستاگرام بررسی می‌کند، واچ تایم ریلز شماست. منظور از واچ تایم، مدت زمانیست که کاربران برروی ریلز شما مانده و آن را مشاهده می‌کنند. هرچقدر درصد میانگین این واچ تایم بیشتر باشد، آن ریلز از نظر اینستاگرام مفید است. بنابراین ویدئوهای کوتاه می‌توانند شانس بیشتری در این مرحله داشته باشند. چون معمولا افراد ۱۰ ثانیه‌ی اول یک ریلز را می‌بینند و اگر جالب بود ادامه می‌دهند. حال برای یک ریلز ۳۰ ثانیه‌ای، ۱۰ ثانیه برابر با ۳۰ در صد است. اما برای یک ریلز ۶۰ ثانیه‌ای، ۱۰ ثانیه ۱۵ درصد است. در نتیجه احتمال برد ریلز کوتاهتر بیشتر است.


بخش‌های مهم یک ریلز میلیونی:

با بررسی بیش از ۱۰۰ ریلز میلیونی در اینستاگرام، وجه اشتراک آن ها را استخراج کردیم. همه‌ی ریلزهای میلیونی از ۳ بخش اصلی تشکیل شده‌‌اند.

۱- هوک یا قلاب ریلز : ۳ تا ۵ ثانیه‌ی ابتدایی ویدئو که مخاطب را میخکوب می‌کند. در ادامه بیشتر در مورد این قسمت توضیح خواهیم داد.
۲- بدنه‌ی اصلی ریلز: هدف اصلی ریلز و نکاتی که باید گفته شود. قسمت آموزش، نمایش محصول و هر هدفی که از ساخت ریلز دارید در این قسمت عنوان می‌شود. بدنه‌ی محتوای ریل بهتر است ۱۵ الی ۲۰ ثانیه‌ باشد.
۳- CTA یا دعوت به اقدام : در قسمت انتهای ریل، باید مخاطب را دعوت کنید تا اقدامی انجام دهد. بهتر است در این قسمت دلیلی بیاورید و از او بخواهید پیج شما را فالو کند و یا سری به دیگر آموزش‌های شما بزند. در غیر اینصورت، اگر ویوی بالایی هم بگیرید، احتمالا فالور زیادی نخواهید گرفت.

قلاب ریلز چیست؟

قلاب ریلز، ۳ تا ۵ ثانیه‌ی اول ویدئوی ریل شماست که باعث می‌شود مخاطب بروی محتوای شما توقف کند و جذب آن شود. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های محتوای ریل شما، قلاب یا هوک ریلز است. هرچقدر محتوای شما کاربردی و عالی هم باشد، اگر قلاب مناسبی نداشته باشد، شانس بسیار کمی برای دیده شدن دارد. این قلاب می‌‌تواند یک تیتر ثابت جذاب برروی ۵ ثانیه‌ی اول ویدئو باشد، می‌تواند یک حرکت خاص باشد و یا یک موزیک شوکه کننده. هرچه که هست، شما فقط ۳ ثانیه برای به قلاب انداختن مخاطب وقت دارید. پیشنهاد می‌کنم ۹۰ درصد انرژی خود را برای طراحی یک قلاب ریلز اصولی صرف کنید.

ایده قلاب ریلز اینستاگرام

برای یک ریلز میلیونی، یک قلاب قوی نیاز دارید. برای قلاب یا هوک ریلز، باید خارق‌العاده و دور از انتظار مخاطب باشید. انواع قلاب ها را می توان به بخش‌های زیر تقسیم کرد:

  • قلاب متنی: متن جذاب و نگهدارنده که توسط مخاطب گفته می‌شود و یا به صورت تیتر برروی ویدئو قرار می‌‌گیرد.
  • قلاب ویدئویی: یک ویدئو تکان دهنده و یا ترند روز که باعث میشود مخاطب در ابتدا کنجکاو شود ریلز شما را تا انتها ببیند.
  • قلاب صوتی: پخش آهنگ جذاب و یا نوستالژیک در ابتدا نیز می‌‌تواندیک قلاب جذاب برای ریلز شما باشد.
  • قلاب ترکیبی: استفاده ترکیبی از دو یا چند قلاب بالا با استفاده از خلاقیت شما، می‌تواند به بازدید بالای ریلز شما کمک کند.

بهترین قلاب ها برای ریلز اینستاگرام، قلاب‌های متنی هستند. اگر این متن‌ها را در ابتدای ویدئو بگویید و بصورت تیتر برروی ویدئو تا ثانیه‌ی ۳ الی ۵ نیز قرار دهید، مطمئن باشید ویوی بسیار بالایی خواهید گرفت.

مثال قلاب ریلز

  • شاید باورت نشه ولی… :در ادامه می‌توانید یک فکت و یا آموزش را ارائه دهید. برای مثال شاید باورت نشه ولی میتونی با ۱۰۰ میلیون صاحب خونه بشی
  • این ۳ تا کاررو انجام نده سپس در ادامه به معرفی ۳ کاری که نباید انجام دهند وگرنه دچار چالش می‌شوند را ارائه دهید.
  • ۳ نکته‌ی مخفی در ….. . عدد در ابتدای جمله، همراه با عبارت مخفی، حس کنجکاوی مخاطب را زنده می‌کند و باعث می شود تا انتهای ویدئو شما را ببیند.
  • هیچ کس این راز رو بهت نمی‌گه : این جمله و حضور عبارت راز در آن نیز باعث کنجکاوی مخاطب می‌شود.
  • استفاده از کلمات سریع، رایگان، روش فوری و عبارت‌‌های شبیه به آن نیز از نظر روانشناسی باعث کنجکاوی مخاطب خواهد شد.

علاوه برمتن می‌توانید در ابتدای ویدئو با انجام یک کار شوکه کننده، مخاطب را روی ویدئو خود میخکوب کنید. برای مثال اگر ظروف چینی میفروشید، در ابتدا با شکستن چند ظرف(احتمالا خراب) مخاطب را متعجب کنید. برای گرفتن ایده قلاب ویدئویی بهتر است بر اساس نوع کسب و کارتان، کاری انجام دهید که مخاطب انتظار آن را ندارد. استفاده از افکت‌های ویدئویی و صوتی نیز در ابتدای ویدئو می‌تواند یک قلاب ریلز میلیونی برای شما بسازد.

قسمت‌های دیگر ریلز را فراموش نکنید

بسیاری از افراد برای تولید محتوا فقط برروی ایجاد یک قلاب ریلز تمرکز می‌‌کنند. اگر قلاب شما قوی باشد، اما محتوای ریلز شما ارزشی نداشته باشد، ممکن است حتی برای مخاطب احساس بد ایجاد کنید. قلاب ریلز باعث می‌شود مخاطب ابتدای ریلز شما را ببیند. شما باید با ارائه یک محتوای مفید، در ذهن او حک شوید. سپس با پیک دعوت به اقدام (call to action) مناسب، او را به دنبال کننده‌های خود اضافه کنید.

ایده‌ی ریلز میلیونی:

میلیونی شدن با ریلز اینستاگرام

برای جمع بندی موارد بالا یک ایده‌ی بسیار عالی برای تولید بینهایت ریلز را بررسی می‌کنیم. برای این ایده مراحل زیر را طی کنید.

۱- سوالات پر تکرار مشتریانتان در مورد محصول و خدماتتان جمع آوری کنید. در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید افراد زیادی هستند که سوالاتی دارند و جواب آن را فقط شما می‌دانید. با تعامل با مشتریان، تجربه‌ی شخصی و تحقیق می‌توانید لیست بلندبالایی از این سوالات را تهیه کنید.

۲- برای هر سوال یک جواب کوتاه و دقیق تهیه کنید.

4- یک سناریوی جذاب برای موضوعی که انتخاب کردید، بنویسید. در انتخاب سناریو حواستان به ۳ قسمت اصلی (قلاب، بدنه و دعوت به اقدام) باشد.

۳- برای جواب هر سوال یک ریلز کوتاه و جذاب آماده کنید. مطمئن باشید این ریلزها سیو و share بسیار بالایی می‌گیرند چون دغدغه‌ی بسیاری از افراد است.

۴- سعی کنید با تعامل با پست و استوری کاربران دیگر در هنگام بارگذاری ریلز، لایک بالایی در ابتدا بگیرید. همچنین می‌توانید در ابتدای ویدئو از کاربر بخواهید که ریلز شما را لایک کند.

با استفاده از این روش هم با رفع مشکل ها و سوالات کاربرانتان، اعتماد آنها را جلب کرده‌اید و هم احتمالا ویو بالا و میلیونی را تجربه می‌کنید.

طراحی سایت با کارو وبز

چطور محتوای ریلز میلیونی تولید کنیم؟

در قسمت ایده‌ی ریلز میلیونی مواردی را برای داشتن یک ریلز پربازدید بیان کردیم. اما بیشتر درمورد موارد فنی توضیح دادیم. تحلیل و آنالیزها نشان می‌‌دهد ریلزهایی وایرال می‌شوند که خیلی کوتاه باشند و محتوای آن فان و یا حاوی یک نکته‌ی ارزشمند باشد. اگر هدف بیزینسی دارید، باید محتوایی تولید کنید که مرتبط با کسب و کار شما و برطرف کننده‌ی نیاز مخاطبین شما باشد. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا دغدغه‌ی مخاطب خود را پیدا کنید. برای اینکار همانطور که گفته شد، می‌توانید از سوالات آن‌ها استفاده کنید. اما مخاطبان شما همیشه سوالاتشان را از شما نمی‌پرسند. آنها اکثرا سوالاتشان را در گوگل سرچ می‌کنند. بنابراین می‌توانید با استفاده از ابزاری این سوالات را استخراج کنید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند گوگل ترندز در این زمینه می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین از chatgpt نیز در این زمینه می‌توانید استفاده کنید.

  • بعد از استخراج موضوعات محتوای خود، دست به کار شوید و ایده‌ی هر موضوع را بنویسید. سعی کنید برای شروع ریلز خود(۴ تا ۵ ثانیه‌ی اول) خلاقیت به خرج دهید. این ۵ ثانیه قلاب ویدئو است که باعث می‌شود مخاطب تصمیم بگیرد تا انتها ویدئو را ببیند یا خیر.

  • دست به کار شوید و ایده‌های خود را تبدیل به ویدئو کنید. برای ریلزها زیاد حساسیت به خرج ندهید. خیلی ساده با گوشی خود می‌توانید ویدئوها را ضبط و ادیت کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای تولید محتوای متفاوتی استفاده کنید.

  • در این مسیر استمرار داشته باشید و به زودی نا امید نشوید.

چند ریلز در هفته قرار دهیم؟

این سوال بسیاری از کاربران اینستاگرام است. برای موفقیت در هر شبکه‌ي‌‌ اجتماعی و در فضای دیجیتال مارکتینگ، باید استمرار داشته باشید. فعالیت نامنظم، شما را به جایی نمی‌رساند. برای موفقیت در ریلز اینستاگرام هم باید برنامه ریزی داشته باشید و دقیقا طبق آن عمل کنید. به طور میانگین در هفته ۴ الی ۵ ریلز قرار دهید. سعی کنید فرآیند تولید محتوا را برای خود راحت کنید تا به این تعداد برسید. برای ریلز بیشتر کاربردی بودن محتوا مهم است. پس خودتان را درگیر ادیت‌های جنجالی و کارهای اضافه نکنید. هفته‌ای ۵ ریلز و ۱ پست اسلایدی، حضور هر روزه در استوری‌های اینستاگرام، شما را خیلی زود به نتیجه می‌رساند.

افزایش فالور با ریلز اینستاگرام

افراد زیادی هستند که یک یا چند ریل آن‌ها ویو میلیونی گرفته است اما جذب فالور بالایی نداشته‌اند. برای جذب فالور از ریلز باید ساختار پیج شما درست باشد. ریلز را به چشم یک تبلیغ نگاه کنید. افراد ممکن است ریل شما را ببینند از آن خوششان بیاید اما اصلا وارد پیج شما نشوند. گاهی وارد پیج می‌شوند اما به محتواهای دیگر شما علاقه‌ای نشان نمی دهند. برای افزایش فالور از طریق ریلز مراحل زیر را رعایت کنید.

  • حتما در انتهای ریلز و یا کپشن از مخاطبان دعوت کنید وارد پیج شما شوند. این کار را می‌توانید با ارجاع دادن به پست دیگر و یا هایلایت مهمی در پیج انجام دهید.

  • بیو پیج خود را به خوبی بنویسید. مخاطبان زیادی به پیج شما سر می‌زنند اما اصلا متوجه نوع فعالیت شما نشده و پیج را رها می‌کنند. بیوگرافی جذاب پیج می تواند آن ها را سریعا به مخاطب همیشگی شما تبدیل کند.

  • سعی کنید محتواهای مفید و کمک کننده به طور منظم(پست،ریلز و…) در پیج خود بارگذاری کنید. زیرا بعد از وایرال شدن یکی از ریل‌های شما، مخاطبان به پیج شما سر می‌زنند. در صورتی که محتواهای شما را مفید تلقی کنند، به احتمال زیاد شما را دنبال خواهند کرد. در غیر اینصورت دلیلی برای دنبال کردن شما ندارند.

  • سعی کنید هر روز در استوری‌ها فعالیت داشته باشید. همچنین روند تولید محتوا را متوقف نکنید. زیرا بسیاری از کسانی که شما را فالو می‌‌کنند، در صورتی که فعالیتی از شما نبینند، تبدیل به فالور روح می شوند. این موضوع می‌تواند آسیب‌های جدی به پیج شما بزند.

دیدگاه (0)

  1. ناشناس
    مهر 26, 1402 پاسخ

    Visitor Rating: 5 Stars

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button