ویژه‌ی طراحان وبسایت

راهنمای انتخاب قالب وبسایت وردپرسی

نکات انتخاب قالب وردپرس

شاید تجربه ی این را داشته اید که وقتی وارد یک وبسایت می شوید، آنقدر راحت هستید و احساس خوبی دارید که به این زودی ها آن را ترک نمی کنید. این احساس به دلیل طراحی اصولی آن وبسایت می باشد. طراحی وبسایت به خوبی هرچیزی که برای گشت و گداز در آن وبسایت را نیاز دارید، درست جلوی دست شما گذاشته است. با رنگ و لعاب و عکس و طراحی بصری مناسب، حس ذلنشینی را در شما ایجاد کرده است. همه ی این موارد بدلیل طراحی خوب UI/UX آن وبسایت است.
در وبسایت های وردپرسی قالب های وردپرس کارما را در طراحی آسان می کنند. قالب های زیادی وجود دارند که شما بستگی به کسب و کار خود می توانید آن ها را انتخاب و برروی وبسایت خود نصب کنید. سپس با شخصی سازی کردن قالب ها، وبسایت خود را بسازید. این قالب ها اگر به درستی انتخاب شوند، مقدار زیادی از مسیر UI/UX را برای ما طی کرده اند. در آموزش طراحی سایت با وردپرس، آموزش نصب و راه اندازی وبسایت با استفاده از قالب های وردپرسی را به تفصیل برای شما توضیح داده ایم. تیم کاروو وبز در این مقاله قصد دارد راهنمای انتخاب بهترین قالب وردپرسی برای طراحی سایت را برای شما توضیح دهد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مراحل مهم در انتخاب قالب وردپرس:

خب! تا اینجا متوجه اهمیت انتخاب قالب برای وبسایت وردپرسی شدید. برای اینکه بهترین قالب را برای وبسایتی که قصد طراحی آن را دارید، انتخاب کنید حتما به چک لیست مراحل زیر دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • تحلیل رقیبان! کاری که دیگران انجام نمی دهند: قبل از اینکه اقدام به خرید قالب و شروع طراحی سایت با وردپرس کنید، ابتدا رقیبان خود را بررسی کنید. منظور از رقیبان، تحلیل وبسایت هایی است که در حوزه ی کاری شماست. با این تحلیل دقیق متوجه می شوید که به چه امکاناتی در وبسایت نیاز دارید و وبسایت شما قرار است چه قسمت هایی داشته باشد.
  • امکانات و سبک طراحی قالب ها را بررسی کنید: حال باتوجه به بررسی هایی که انجام دادید، قالب هایی که متناسب با وبسایت شماست و امکاناتی که در نظر دارید را دارد، جدا کنید. در این قسمت ۱۰ الی ۱۵ قالب که طراحی و امکانات آن متناسب با تحلیل شماست جدا کنید. هر چقدر در این قسمت دقیق تر عمل کنید، کار شما در فرآیند طراحی سایت کوتاهتر خواهد شد.
  • اطمینان از پشتیبانی قالب از افزونه های مورد نیازتان: شاید در میان قالب ها، گزینه هایی باشد که طراحی مناسبی دارد و قسمت هایی که لازم دارید نیز در آن وجود داشته باشد. اما افزونه هایی که شما مدنظر دارید را پشتیبانی نکند. بنابراین این قالب برای شما قطعا مناسب نیست و باید از بین گزینه هایتان حذف شود.
  • صفحه ساز هر قالب را بررسی کنید: در بین گزینه هایی که برای قالب وبسایتتان انتخاب کرده اید، صفحه ساز آن را چک کنید. ممکن است شما با المنتور راحت باشید اما قالب انتخابی شما با ویژوال کامپوزر طراحی شده باشد. این نکته ممکن است فرآیند طراحی را برای شما طولانی کند. همچنین برخی از قالب های وردپرس با صفحه سازهای اختصاصی نوشته شده اند. بنابراین چک کردن این موضوع نیز می تواند مراحل پروژه ی شما را سریعتر کند.

نکات کلی و مهم در انتخاب قالب وردپرس:

مراحل گفته شده در بالا، یک چک لیست برای انتخاب قالب وردپرس در هر پروژه است. اما نکات کلی وجود دارد که باید برای انتخاب قالب ها در نظر گرفته شود.

  • از قالب ها با طراحی پیچیده دوری کنید: هر چه قالب پیچیده تر باشد قطعا موجب سردرگمی مخاطب شما خواهد شد. شاید طراحی آن جذاب باشد اما فقط طراحی جذاب مهم نیست. کار با قالب باید برای کاربران ساده باشد. همچنین هرچه قالب طراحی پیچیده ای داشته باشد، سرعت بارگذاری آن نیز بیشتر است. با توجه به اهمیت سرعت وبسایت، بنابراین قالب های سبک با طراحی های ساده و کاربر پسند را انتخاب کنید.
  • ریسپانسیو(واکنش گرا بودن) قالب وردپرس: در حال حاضر معمولا همه ی قالب های ارائه شده در مارکت، ریسپانسیو هستند. اما شما حتما نسخه ی گوشی قالبی را که قصد خریداری دارید را چک کنید. واکنشگرا بودن و طراحی مناسب در حالت گوشی یکی از نکات مهم در طراحی سایت است.
  • قالب قابل آپدیت باشد: بسیاری از قالب هایی که فارسی سازی می شوند، بعد از مدتی نیاز به آپدیت دارند تا بتوانند کارآیی مناسبی داشته باشند. برخی از قالب ها بخصوص قالب های رایگان، این قابلیت را ندارند که ممکن است در ادامه برای شما مشکل ساز شود.

از کجا قالب وردپرس بخریم؟

این یک سوال مشترک بخصوص برای افرادی است که تازه به دنیای بی نهایت وردپرس پا گذاشته اند. برای تهیه ی قالب وردپرس، گزینه های بسیاری زیادی در برابر شماست. قالب های رایگان، قالب های پولی با قیمت های متفاوت و شرکت ها و مارکت های زیادی که اقدام به فروش قالب های وردپرس می کنند. با توجه به اینکه قالب وردپرس یکی از مهم ترین ارکان طراحی سایت وردپرسی است بهتر است در انتخاب و خرید آن دقت کنید. پیشنهاد کاروو وبز یکی از دو شرکت راست چین و یا ژاکت است.

پیشنهاد قالب های شرکتی و فروشگاهی مناسب:

بعد از همه ی این نکات و بررسی ها، شاید وقت آن باشد که ۲ قالب وردپرسی مناسب را برای شما معرفی کنیم. البته این معرفی به این معنا نیست که فقط این دو قالب انتخاب شما باشند. تجربه ی ما و همچنین بررسی های تیم کاروو وبز نشان داده این دو قالب وردپرسی نیاز های شما را برای طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی برطرف می کند. قالب وردپرسی کارائوس برای وبسایت های شرکتی بسیار مناسب است. دمو های مختلف و جذاب و امکانات فوق العاده ی آن در کنار راحتی کار با آن، کارائوس را به گزینه ی کاروو وبز برای وبسایت های شرکتی تبدیل کرده است. قالب معروف و کاربردی وودمارت نیز برای طراحی سایت های فروشگاهی یک انتخاب فوق العاده است.

جمع بندی:

در این مقاله از تیم تحریریه کاروو وبز به بررسی نکات بسیار مهم برای انتخاب قالب وردپرس پرداختیم. کاروو وبز با سابقه یک دهه طراحی سایت در اصفهان و ایران، تجربه ی مناسبی در طراحی سایت های وردپرسی دارد که در دوره های آموزشی و مقالات منتشر شده، سعی در انتقال این تجربه دارد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما را در انتخاب بهترین قالب وردپرس برای وبسایت خود یاری کند.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button