ویژه‌ی سئوکاران

نقشه ی راه بالا آمدن وبسایت در نتایج گوگل | کاروو وبز

نقشه ی راه سئو

هر صاحب کسب و کاری وقتی تصمیم می گیرد وبسایت خود را راه اندازی کند، یک هدف بیشتر ندارد. آن هم به درآمد رساند کسب و کار آنلاین خود از طریق وبسایت است. روش های جذب مشتری برای وبسایت بسیار متنوع است. یکی از بهترین،ماندگارترین و به صرفه ترین روش ها برای جذب مشتری هدفمند به سمت وبسایت، سئو و بهینه سازی است. اما اینکار نیاز به تلاش مستمر و طولانی مدت دارد. اما سئو نیز در زمره ی مسیرهای سخت و طلانی اما بسیار پر بازده برای کسب و کار شماست. مسیری که اگر طی کردید، نتایج آن خستگی را از تن شما بیرون خواهد کرد. سئو یک سرمایه گذاری بسیار پر بازده است و اگر به درستی انجام شود، درآمد و فروش کسب و کار شما را بیمه می کند. در این مقاله قصد داریم یک نقشه ی راه اصولی برای کسب نتایج در گوگل را برای شما ارائه دهیم. پس تا انتهای مقاله با کاروو وبز همراه باشید.

طراحی سایت اصولی : 

در گام اول به طراحی اصولی وبسایت خود توجه کنید. بسیاری از افراد طراحی سایت را یک پروژه ی جدا از سئو می دانند و معتقدند سئو و طراحی سایت دو مقوله ی جدا از هم هستند. اما مگر می شود یک وبسایت جذاب طراحی نشود و افراد بعد از وارد شدن به آن، به سرعت آن را ترک نکنند؟ یکی از اصولی که شما را در نتایج به رتبه های برتر می رساند، مدت زمانی است که کاربر در وبسایت شما حضور دارد. هرچه این مدت زمان بیشتر باشد، وبسایت شما از طریق گوگل مفید تشخیص داده می شود. بنابراین می توانید نتایج بهتری را بگیرید. همه ی این ها بستگی به طراحی سایت شما دارد. بنابراین سعی کنید به UI/UX وبسایت خود توجه ویژه ای داشته باشید. اگر در این زمینه تخصص ندارید، این کار را به شرکت های طراحی سایت بسپارید که در این زمینه تجربه ی بیشتری دارند.

از نظر فنی وبسایت خود را بهینه کنید: 

بعد از اینکه وبسایتتان تکمیل کردید، باید از نظر فنی وبسایت را بهینه کنید. مواردی که در مبحث فنی باید به آن بپردازید، شامل سرعت وبسایت و امنیت وبسایت است. اگر سرعت وبسایت شما بهینه نباشد بعید است که گوگل خیلی به وبسایت شما اهمیت دهد. غیر از آن نیز، این وبسایت اگر به رتبه های برتر هم برسد برای شما فروشی نمی آورد. چون معمولا افراد حوصله ندارند مدت زیادی صبر کنند تا یک وبسایت باز شود. متوسط هر فرد 3 الی 4 ثانیه برای باز شدن یک وبسایت زمان صرف می کند و اگر مدت بیشتری طول کشید به سراغ رقیب شما خواهد رفت. برای سنجیدن سرعت وبسایت خود میتوانید از ابزار سایت  GTMETRIX استفاده کنید همچنین باید از نظر امنیتی نیز وبسایت شما بهینه باشد. بنابراین حتما پروتکل HTTPS را بر روی وبسایت خود فعال کنید.

صفحات مهم وبسایت خود را آماده کنید:

این سوال را از خودتان بپرسید: رویای شما دیده شدن کدام صفحه و یا خدماتتان است؟ پس صفحات آن را در وبسایت خود کاملا اصولی آماده کنید. تمام دانش سئویی خود را برای نوشتن و طراحی این صفحه به کار بگیرید. این همان صفحه ی لندینگ شماست. جایی که قرار است در نتایج گوگل به رتبه های برتر برسد و مشتری بعد از کلیک کردن بر روی آن، در این صفحه فرود بیاید. این صفحه قرار است برای شما درامد زایی کند. بنابراین برای این صفحه یا صفحات که رویای دیده شدن آن را دارید، حسابی زمان و انرژی بگذارید. 

تولید محتوای منظم و مفید کنید: 

بعد از اینکه همه ی قسمتهای مهم وبسایت را چیدید و از نظر بصری و فنی آن را بهینه کردید،  تقویم محتوایی وبسایت خود را نوشته و شروع کنید به تولید محتوای مفید و منظم. در سئو باید مستمر فعالیت کنید وگرنه به هیچ نتیجه ای نمی رسید. اینکه یک روز 10 ساعت بر روی وبسایتتان کار کنید و بعد 10 روز آن را رها کنید، هیچ ارزشی برای گوگل ندارد. بنابراین سعی کنید بصورت مستمر و منظم فعالیت مفید کنید. محتواهایی منتشر کنید که مکل مخاطب شما را برطرف کند.

ابتدا با کلمات کم سرچ رتبه بگیرید: 

برای شروع بهترین چیری که می تواند کار شما را سریع کند، ورودی گرفتن برای وبسایت است. یکی از راه های کم هزینه و سریع برای این موضوع، رتبه گرفتن در کلماتی است که رقابت کمتری در آن وجود دارد. رتبه گرفتن در این کلمات کلیدی سریعتر است و میتواند روزانه تعداد محدودی مخاطب به وبسایت شما وارد کند. معمولا کلمات لانگ تیل( طولانی) سریعتر در نتایج بالا می آیند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان از ابزارهای مختلف کمک بگیرید.

لینک سازی اصولی را شروع کنید: 

اگر لینک سازی داخلی را به خوبی اجرا کنید، خیلی سریع در نتایج سری در می آورید. از همان روز اول برای لینک سازی خود برنامه ریزی کنید. زمانی که تقویم محتوایی برای وبسایت خود می نویسید، برنامه ی لینک سازی داخلی را نیز برای آن در نظر بگیرید. لینک ها می توانند معجزه کنند و اعتبار را به صفحات مهم ما انتقال دهند.

صفحات مهم را ویرایش کنید:

صفحاتی که در نتایج گوگل رتبه می گیرند را ویرایش کنید و مطالبی را به آن اضافه کنید. با این کار شما به گوگل می فهمانید که این صفحات زنده است. بنابراین به آن ها توجه کرده و در نتایج آن ها را بالا تر می آورد. به مرور به صفحاتی که رویای دیده شدن آن را داشتید مطلب اضافه کنید.

لینکسازی خارجی کنید:

به سرعت لینکسازی خارجی را آغاز کنید. با انتشار مطالب کاربردی و مهم در وبسایت های دیگران، با یک تیر دو نشان بزنید. با این کار هم میتوانید مخاطبان آن وبسایت ها را به سمت وبسایت خود سرازیر کنید و هم اعتبار وبسایت خود را نزد گوگل افزایش دهید. برای رپورتاژ نویسی و انتشار رپورتاژ در رسانه های مختلف حسابی زمان بگذارید و تحقیق کنید. اگر در این زمینه تخصصی ندارید، حتما این کار را برون سپاری کنید. زیرا در صورتی که به شکل درست انجام ندهید، نه تنها پول و زمان خود را هدر داده اید، هیچ نتیجه ای نیز نمی گیرید.

دست از کار نکشید:

سخن آخر اینکه، هیچگاه دست از کار کردن بر روی وبسایت خود نکشید. حتی زمانی که به رتبه ی 1 گوگل نیز رسیدید، فعالیت را ادامه دهید. اجازه ندهید رقیبان جایگاه شما را بگیرند. اگر زمانی غفلت کنید، تمام زحمت های شما به هدر می رود. ختم کلام، سئو مسیری است که جواب همه ی تلاش های تان را با آن می گیرید.

 

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button