ویژه‌ی سئوکاران

کلمه ی کلیدی در وبسایت چیست؟

کلمه ی کلیدی وبسایت

همه ی افراد با راه اندازی وبسایت برای کسب و کارشان، یک هدف مشترک را دنبال می کنند. آن هم کسب درآمد و رونق آن است. برای کسب درآمد از وبسایت، روش های بسیار زیادی وجود دارد. قبلا چند روش جذب مشتری برای وبسایت را در مقاله ای معرفی کردیم. اما یکی از بهترین، مطمئن ترین روش ها برای کسب درآمد از اینترنت، سئوی وبسایت شماست. منظور از سئو، نمایش وبسایت شما در خطوط اول گوگل، بعد از اینکه مشتریانتان محصولات و خدمات شما را در گوگل سرچ مکی کنند. اما تا کنون به این سوال فکر کرده اید که چه کلماتی در حوزه ی کسب و کار شما بیشتر در گوگل سرچ می شوند؟ کدامیک از آن ها برای شما مشتری آماده به خرید می آورد و کدامیک از آن ها برند شما را معروف می کند وش اید یک مشتری بالقوه برایتان به ارمغان آورد. در این مقاله قصد داریم در مورد این سوالات صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با کاروو وبز همراه باشید.

کلمه ی کلیدی چیست؟

کلمه یا کلمه های کلیدی یک وبسایت، عبارت هایی است که مشتریان و مخاطبان آن در گوگل سرچ می کنند. اگر وبسایتی این کلمات را به درستی انتخاب کند و وبسایت خود را در آن ها سئو کند، یک کانال فروش پایدار را برای خود ایجاد کرده است. مهم ترین مرحله در سئو وبسایت، انتخاب صحیح کلمات کلیدی است. در صورتی که این کلمات به درستی انتخاب نشود، دیگر موارد سئو هر چقدر هم خوب انجام شود، درآمدی بوجود نمی آید. زیرا وبسایت شما در کلمات اشتباهی به رتبه های برتر گوگل رسیده است. برای انتخاب درست کلمات کلیدی ابتدا بهتر است انواع آن را بشناسید.

انواع کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • short-tail: کلمات کلیدی کوتاه که تک سیلابه هستند و به ندرت افراد در سرچ خود از این کلمه استفاده می کنند. مانند: موبایل، وبسایت، لب تاپ و غیره.
  • mid-tail: کلمات کلیدی متوسط که از دو یا سه کلمه تشکیل شده اند و تقریبا پر سرچ هستند. مانند: خرید گوشی، طراحی سایت، خرید لب تاپ، آموزش طراحی سایت و غیره.
  • long-tail: کلماتی که بیش از سه کلمه هستند و با استفاده از آن ها می توانید مخاطبان هدفمند تری را جذب وبسایت خود کنید. مانند: طراحی سایت در اصفهان، آموزش طراحی سایت با وردپرس، خرید لب تاپ ایسوس و غیره.

طریقه‌ی یافتن کلمه‌ی کلیدی:

برای انتخاب درست کلمه ی کلیدی بهتر است سری به سرچ کردن خودمان بزنیم. برای مثال فرض کنید شما قصد خرید یک گوشی سامسونگ را دارید. احتمال اینکه در گوگل سرچ کنید ” گوشی” بسیار پایین است. بنابراین تمرکز روی این کلمه بسیار اشتباه و تقریبا دست نیافتنی است. کلمات لانگ تیل و مید تیل سرچ بالاتری در گوگل دارند. اما به یک نکته نیز باید دقت کنیم که رقابت در کلمات مید تیل بسیار بالا است و احتمال بالا آمدن در گوگل کمی سخت است. بنابراین بهتر است برای شروع روی کلمات لانگ تیل تمرکز کنید و سعی در رتبه گرفتن در آن ها داشته باشید. اما برای انتخاب درست بهتر است به دقت بررسی کنید که مشتریان شما به چه روشی در گوگل محصولات و خدمات شما را جستجو می کنند. برای بررسی دقیق بهتر است از ابزار آنالیز کلمات کلیدی استفاده کنید.

ابزار آنالیز کلمات کلیدی:

برای آنالیز دقیق کلمات کلیدی پر سرچ بهتر است از ابزار معتبر استفاده کنید. بهترین و مطمئن ترین ابزار، پیشنهادات خود گوگل است. شما وقتی در گوگل عبارتی را جستجو می کنید، در پایین صفحه، گوگل عبارت هایی که دیگران نیز در این مور سرچ کرده اند را نیز به شما پیشنهاد می کند. از این طریق شما می توانید متوجه شوید که دیگران چه عبارت هایی را در مورد کسب و کار شما جستجو می کنند.

جستجو های مرتبط سرچ آموزش طراحی سایت با وردپرس
جستجو های مرتبط سرچ آموزش طراحی سایت با وردپرس

ابزار های دیگری نیز وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید میزان ترند بودن، تعداد سرچ ماهیانه و همچنین جستجو های مرتبط هر کلمه ی کلیدی را از طریق آن استخراج کنید. ابزارهایی مانند kwfinder، google trends، ahrefs، similarweb، MOZ و غیره.

سخن آخر:

کلمات کلیدی و انتخاب درست آن ها، تاثیر زیادی در بهبود سئو وبسایت شما و جذب مشتریان هدفمند کسب و کارتان دارد. بنابراین نیاز است که کلمات کلیدی کسب و کار خود را بشناسید، آن ها را آنالیز کنید و سئو وبسایت خود را هدفمند دنبال کنید. شاید شما صاحب یک کسب و کار باشید و پروژه ی سئو شما را شرکت های دیگری انجام دهند. اما شما به عنوان صاحب کسب و کار بهتر است در این زمینه اطلاعات مناسبی داشته باشید. در این صورت هم می توانید به سئو کار خود کمک کنتید و هم نظارت درستی بر روند انجام پروژه توسط دیگران داشته باشید. جهت مشاوره ی رایگان و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های کاروو وبز تماس بگیرید.

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button